Inte bara en bulle i ugnen


Detta var den sjunde maj förra året då Anna och jag fotade vit/blåsippor. Känns tveksamt just nu att det går att göra i år på samma datum. Men vi får se. :)

Just nu har jag (förhoppningsvis) tre välförtjänta lediga dagar. Jag försöker att njuta och ta tillvara på tiden. Försöker vara uppe lite längre på kvällarna och sova liite längre och njuta lite sådär extra som bara går just när man är ledig... Har just nu en tänd brasa här nere i gillestugan (har ju flyttat ner mitt skrivbord hit, så nu är gästrummet enbart gästrum). Tanken är att jag ska få ner mina kläder hit ner så småningom också. Ska få en liten walk in closet nämligen! I potatisförrådet. Även kallat spritförrådet. ;) Ska förhoppningsvis och köpa lite grejer som behövs på torsdag då Henke kommer hem. :) Jag betalar och han bygger. :)

Lyssnar på musik nu också och har tänt ljus och katten ligger och myser i mitt knä. Kan det bli bättre? Jo, om H skulle vara hemma också!

Skulle gärna ta emot era favoritlistor på spotify. Henke har nämligen tagit bort så jag kan inte gå in på våra vänners listor... :/ Vi delar ju konto nämligen... Och så ser spotify så nytt ut så jag känner knappt igen mig. Var ett tag sedan jag lyssnade på musik. Jag som brukade göra det jämt förr. Jag ska försöka ta tillbaka det, för det är ju underbart med musik! Har fått tillåtelse att trycka tillbaka så vi kan se vännernas listor, men jag vet nog inte hur man gör. :/ 

Idag har jag hälsat på min kära mamma också. Har hämtat hem lite saker jag hade som liten. Mysigt! Det börjar sakta gå in nu att detta är faktiskt verklighet. Det närmar sig. På förmiddagen var jag hos Anna och pysslade. Det var också länge sedan. Det är lite kvalitetstid för mig faktiskt. Det var härligt. Jag måste bli allmänt bättre på att njuta av nuet. Jag har blivit mycket bättre, men när det blir mycket med jobb eller stressigt och så, så glömmer jag det. Hoppas jag får gå på schema i maj också så jag kan planera min tid lite bättre (det går lättare då med njutningen). 

Igår bakade jag bullar. Mycket bullar. Inte bara en bulle som var i ugnen alltså;) (Därav den väldigt fyndiga rubriken) haha Kom nämligen på typ världens bästa present till farfar (Han fyller år nästa torsdag) Hela 84 år blir han. Herregud vad tiden går snabbt. Det var ju nyss han fyllde 80! Han kommer bli världens bästa gammelfarfar, det är då en sak som är säkert. Min älskade gullefarfar! <3 Men han önskar sig ju ingenting... Men att ha hembakta bullar i frysen är väl ändå toppen att ha som den relativt pigga 84 åring som han är? :) Jag tror han kommer bli jätteglad! Att få ta fram och bjuda sina gästar på "riktiga" bullar istället för köpes. :)

Åh, kan det inte bli vår nu så jag får lägga upp lite fina bilder. :) Har ju blivit så tråkigt här på bildfronten senaste tiden... Ska bli bättre på det :)

Nu är ju klockan snart 21 ändå, så kanske kan börja lägga mig snart. ;) Eller se en serie i sängen kanske, så håller jag mig vaken liiite till. :)

Imorgon hoppas jag att jag får ett speciellt samtal! Annars är ju något galet!

Hare bra alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh jag måste få se det du hade som liten :) Och nä, det känns inte just nu som att vi kan fota blommorna samma tid som förra året, men vem vet, det kanske vi kan! Håller tummarna att du får ett positivt samtal idag.

2012-04-18 @ 10:28:31
Postat av: Anonym

Skönt med lite ledigt, de förtjänar du!! Skulle vi försökt hitta en dag efter 1 maj o åka iväg o shoppa lite tsm!!?? Mina fingrar kliar verkligen av shopppingsug både till bebis o lite härliga mammakläder nu till sommaren som förhoppningsvis tänker komma:)

2012-04-18 @ 14:31:04
Postat av: mamma

Hoppas att du kunnat vara ledig.Tack för besöket,Hoppas du fått samtalet som du väntat på.

2012-04-18 @ 19:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback