Längtar efter sommaren!


Jag längtar till sommaren för att få gå på loppis med goda vänner å kika på bebisgrejer! :) (Har googlat bilderna)



Annars måste jag då säga att jag är förvånad över att jag mått så bra hittils i graviditeten. (pepparpeppar). Hade förväntat mig världens illaående och alla krämpor man bara kan få! Hade ju jätteont i ryggen i ett par veckor (som gick över) och så detta tjorv med blodtryck å blodvärdet. Men det är ju bra nu! Kan känna mig svimfärdig fortfarande men inte allt lika ofta som förr! Men annars mår jag ju bra! Så det är ju inte alls så farligt som jag trott. Men vi kanske får en helvetes förlossning istället. :P

Har dock börjat märka en grej. Ja, det är ju jobbigare att jobba, det känns. Kommer aldrig gå längre än till 12 juni om ens så länge. Bara en sådan sak som att ta på de gama strumpor och stödstrumpor. Jag måste ner på rumpan (för jag kan ju inte stå på mitt vänstra knä så bra). Det går ju bra ner. Men då ska jag upp sedan. Jag kan ju inte direkt ta stöd av gamlingens händer. haha! Och allt tar längre tid än annars, men det må så vara. :)

Men en annan sak jag märkt är när jag går. Jag måste gå jättejättesakta. Det känns typ som mjälthugg på sidorna längre ner i magen. Gör ganska ont om jag fortsätter gå. Oftast går jag för fort när jag börjar gå någonstans, för att jag glömmer av (!!!) att jag inte kan gå fort. Typ som att jag inte är gravid. ;) Och så får jag ont på en gång. Men om jag verkligen tänker på det och går jättesakta, då går det bra. Annars kan jag inte gå längre än typ 20 min. Har ni känt så nå ni andra som är gravida/har varit som läser här? Min kusin tror det är ligamenten bara. Och det tror nog jag med. :) Ibland går det dock bättre. :)

Tänk att det är nog första gången man hoppas att sommaren kommer gå snabbt! ;) Även om jag ska njuta av sommaren också! Och bara få rå om mig själv och lilla pyret i magen. <3

Nu ska jag sortera lite mer kläder som ska in i klädkammaren! :) Nu är det snart klart! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Exakt de känner jag med när jag går! De blir dock bättre när man värmt upp och gått ett tag men då fixar ju inte mitt bäcken längre än Max 30 min promenad tyvärr.. Så det hinner knappt bli bra i magen förrän jag känner bäckenet.. Men jo det är ligamenten som "spökar" så inget farligt men de är ju inte direkt bekvämt;)

Postat av: mamma

Det är bara normalt så har jag också haft när jag väntade er.Lyssna på din kropp så blir allt bra.Längtar jätte mycket till hösten då jag får krama och pussa på lilla sessan.

2012-04-27 @ 15:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback