En regning dag...





Jag lovade mig själv att inte klaga på vädret under hösten just för att vi haft en sådan himla fin sommar... Men nu är jag fasiken less på allt detta regn! I söndags var det ju jättevarmt och fint, nästan sommar i luften och nu bara... Suck... Kanske inte ska skriva så mycket om vädret i sig. Lite tråkigt kanske? Jag har haft en liten bloggsvacka, eller har... Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om.

Jag låg och tänkte på nånting för någon kväll sedan och jag minns att jag tänkte "det kan bli ett tänkvärt inlägg i min blogg", men jag har inte en susning nu om vad det var i skrivande stund. Dock längtar jag efter alla mysiga höstkvällar man kan ha nu! :)

Igår var jag förresten hos Erika som jag jobbar med... Det var kul, bara att surra lite. Det är "konstigt" en sak jag tänkte på då. Hur man kan prata med vissa saker med vissa vänner och inte med andra. Hon och jag pratar mycket om en del saker som jag faktiskt inte pratat med någon annan om. Sedan är det ju också vissa saker som jag pratar med andra om, men inte med henne... Förstår ni hur jag menar? Känner ni igen er? Jag ska förtydliga också att jag menar inte att jag inte kan säga allt till mina vänner, utan att vissa saker är bara mer eller mindre "självklara" och vissa visa saker kommer aldrig på tal medan det är självklart med andra att det kommer på tal. För jag är egentligen, nu för tiden, ganska öppen med det mesta, om någon bara frågar... Och sedan kan det ju bero på hur mycket av sig själv den andra ger så att säga... Nåja, det var jättetrevligt att prata med henne och även att träffa hennes barn. (Hon har två stycken), Isac var i skolan och Ida var hemma. Hon är väldigt blyg och först var hon väldigt blyg inför mig. Men det slutade med att hon frågade om jag kunde "sköta" henne medan Erika åkte och hämtade Isac från skolbussen. Visst kunde jag det! Söt unge alltså! När jag hade åkt pratade hon visst om mig helaaaa tiden. haha Så jag har nog fått en ny polare till nästa gång vi ses. :) Det var mys!

Nu ska jag ta min kopp med te och krypa upp i soffan med lite doftljus och se Felicity som jag börjat se nu. :) Åh, snacka om nostalgi! Sedan kanske man ska passa på att läsa lite när det ändå smattrar sådär mysigt mot fönstret. :) Det var alla tankar för nu det! På återseende!

Kommentarer
Postat av: Karin

Här regnar det också en massa! :/ Känner igen mig i det du skriver. Fast jag kan säga det mesta till de flesta av mina friends :)Tycker det är intressant också med helt nya människor, (typ nu i skolan) hur man märker vilka man kan/vill prata mer med..!

Postat av: mamma

Här är det också regn,Vilka härliga bilder från turkland.Du har så sant det du skriver vissa kan man prata med om allt men inte andra.ihelgen åker vi till Vitsjön i Svensbyn och där ska jag mysa med värmeljus i Husvagnen.

2011-09-15 @ 11:24:10
Postat av: anna

Ja dessa dagar har varit förjäkliga, härligt med lite solbilder från utlandet då!



Jo håller med om att vissa saker kommer på tal med en del och vissa saker inte. Men det beror nog mycket på att alla är vi ju olika och har olika intressen och allt sånt där. Så då blir det att man pratar om olika saker beroende på vem man umgås med. Är nog ganska vanligt. Och kul :)



Och barn är ju så mysigt, speciellt när de är mysiga också, hihi. :)

2011-09-15 @ 20:24:04
Postat av: Ida.S

Hejhej! Nu har jag hittat hit :)

2011-09-15 @ 21:41:03
URL: http://idasnellman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback