Umeå tripp i oktober







Oj, vilken trevlig helg vi har haft!

Fredagen började med att jag fick sluta tidigare än väntat  :) Härligt! Fick skriva bort några timmar och det var det värt. Städade och packade och fixade inför lördagens äventyr till Umeå. Sedan på kvällen körde vi kosan mot Arnemark och spenderade kvällen och natten där. Vi åt middag, bastade och spelade spel. =) Mycket trevligt!

Lördag morgonen började med att det snöade i Arnis. Men inte i Piteå. :( Så första snön har kommit i Älvsbyn men inte här i stan. Vi körde iaf tidigt som tusan mot Umeå. Jobbet ringde precis när jag vaknat och undrade om jag kunde jobba (vilket jag såklart inte kunde)... Nåja, sedan gjorde Erika slingor i håret på mig och klippte Henrik. :) Han blev lika stilig som alltid! Sedan körde vi och hämtade upp Karin så vi fick se hur dem bor också! Därefter åkte vi till stan och shoppade. Jag har köpt två goda tesorter (hoppas jag, ska snart inviga en av dem iaf), plus två små söta burkar att förvara te´t i. Fyndade en gullig tröja och världens skönaste jeans också! Använda mina födelsedagspengar till precis det jag ville ha! Sedan åkte vi och handlade lite inför kvällen och sedan dök Stewen upp efter jobbet och vi letade frenetiskt efter ett trevligt matställe. Till slut hittade vi ett okej ställe!:) Sedan blev det Fortet som var sååå kul! Det kan nog vara den roligaste gången jag hittils varit med om i Fortet/Bodaborg liknande saker! Haha, kommer leva länge på när vi skulle ta oss upp i det där rummet med den höga väggen. (Vi var tjejerna mot killarna). haha, skrattar åt bara tanken! Men vi tog oss upp, jag & Erika tack vare Karin. ;) Det blev med andra ord en hel del skratt och glädjerop för varje rum vi klarade. ;) Killarna vann dock, men de erkände sedan att de fuskade en massa. :P Så till nästa gång sa även dem att vi ska köra på lika villkor. Antingen säger man att man fuskar och så får alla göra det, eller så kör man stenhårt på att inte fuska. ;) Sedan åkte vi hem till Erika och Tommy och spelade sequence. Det blev fem jämna matcher, då till slut killarna vann! Men så jämt som den omgången har det nog aldrig varit någonsin!

Imorse sov vi ända till tio vilket var skönt och behövligt. Sedan åt vi god frukost och sedan klippte Erika min "lugg" lite. Karin anlände igen och vi tre gick ut och fotade lite. Det var mysigt! Och Karin lärde mig en fiffig grej jag inte vetat om funnits på min kamera. =) Sedan körde vi hem och här är jag nu!

Och Izzy hade pinkat i tvättstugan igen... Hon har dock pinkat i lådan också, men funderar om hon måste ha den rengjord varje dag, för det verkar ju som att hon går någon annanstans när det börjar bli lite för mycket enligt henne i lådan? Kan det vara så tror ni? Det var som tur var bara på en plastpåse denna gång. :)

Kommentarer
Postat av: Erika

Tack för i helgen, det var verkligen superkul att ni kom hit! :D

2011-10-23 @ 18:12:05
Postat av: Nicke

Det kan nog behövas rensas alla dagar för vissa katter tycker det blir skitigt fort. Har ni ingen dörr ni kan stänga in i tvättstugan så bör ni ju göra det då ni åker bort. Eller så ringer du oss kan vi fara dit å rensa

2011-10-23 @ 22:27:38
Postat av: mamma

Ni vekar ha haft det bra i Umeå,fina bilder på Erika och Karin du är proffs på att fota.Katter är noga ,det får ej lukta.

2011-10-24 @ 16:23:29
Postat av: Karin

Det var så himla kul att ni kom!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback