Paris, sista delen

Jag tappar lite av lusten när jag ska blogga om resan när det börjar vara så länge sedan. :P Gör ett sista tappert försök!



Andra dagen bestod mestadels av Disneyland. Vilket var en besvikelse, jag trodde det skulle finnas fler roliga karuseller, eller rättae sagt berg-och dalbanor! Men det var såklart en sjukt häftig upplevelse och alla söta figurer som sprang omkring överallt! Och slottet!



Efter Disney så åkte vi och tittade på självase Mona Lisa på Louvren. Vilket var en sjukt stor byggnad! Mycket större än jag förväntat mig och Mona Lisa... Hon var lika lite som alla hade förberett mig på också! haha Vi tänkte se en annan tavla, ni vet den med en som nyper en kvinna på bröstvårtan som de har med i Desperate? haha Men vi hittade helt enkelt inte till den våningen :P Det var också denna kväll som vi gick till en park i kvällsolen och snackade massa tjejsnack och om livet i sig, drack lite vin och åt kex. Mycket mysigt! Ett av de bästa minnena från hela resan! Man behöver inte alltid se ALLT som alla förväntar sig att manska se på en sådan resa, det bästa minnena blir ändå inte därifrån - oftast!

Tredje dagen var vi uppe vid Sacre Coeur (en kyrka för er som inte vet det), den var uppe på ett berg och det var jättefin utsikt därifrån. Ett måste om man åker till Paris hade vi hört och det var mysigt. Vi gick omkring där vid alla gränder och sedan satt vi i trappen utanför Sacre Coeur och bara njöt av utsikten och solen. Det var även då vi var med om ett frieri! Paret satt precis nedanför oss och jag såg när han tog fram ringen och jag bara "kolla Sassa, han ska fria" haha Jag trodde inte då att han skulle det, jag skämtade bara. Men icket, han gick ner på knä och hela baletten. :) Så mysigt!





Sedan såg vi Notre Dame och jag undrar om det inte var då vi gick i ett köpcentrum och shoppade lite. Eller "shoppade". Vi åt och så köpte jag en klänning :P Eller var det då vi var på Marc Jacobs affären? haha Minnet sviker lite. Iaf köpte en tröja för 299 kr och Sassa kollade nu i Sthlm och där kostade de 650 kr! Vilket kap. Skulle köpt flera och sålt på tradera ju!! haha Värsta affärsidén ju! Sassa köpte två och jag en iaf! :) (Hon köpte inte två likadana förstås om jag ska vara tydlig) ;)

På kvällen åkte vi till La Marais och gick på en mysig liten pub och köpte oss en drink. Där hittade jag 20 euro på toagolvet och jag kom på efteråt att jag skulle ju ha köpt oss varsin ny drink till! (Men det var väl kanske tur, fick mer över och så blev vi inte bakis dagen efter) haha Sedan delade vi på en pizza och åkte hem för jag fick skavsår. Vi hade tänkt att gå på ett litet mer "dans" ställe (en båt). :)

Sista dagen gjorde vi inte så mycket, glassade mest bara runt :) Åkte den där turistbåten å fick se massa sevärdheter. Det bästa tyckte jag var Alexander den tredje bron! :) Och så fick man verkligen se hur stort Louvren är då man åkte förbi byggnaden! Och massa intressant information om alla gamla byggnader också!

Blev inte så många bilder i detta inlägg men orkar inte lägga upp fler nu. Kolla fejjan istället! Kommer upp bilder där allt eftersom jag får tid till det. :) Är en hel del ute nu iaf! Vi har gjort och sett jättemycket så jag har inte fått ner allt i ord här.. Men en del iaf! Sedan har jag resten i min resebok här hemma istället, det viktigaste :)

Och det här med att alla säger det är så dyrt där... det beror på vad och var du köper. En pizza på huvudgatan kostar såklart mycket (15 euro för oss), var alltså. Och den var inte ens god! Men annars åt vi på vanliga ställen som inte var inne i gröten och betalade som här i Sverige för det. Och klänningen jag köpte kostade 190 kr som jag tycker är billigt och även Marc Jacobs tröjan som jag nämnde! Köper du mat precis utanför Eiffeltornet till exempel så är det klart det kostar mer än en bit därifrån. Visst fanns det dyra ställen men letar man bara lite hittar man bättre priser :) Så man ska inte bli skrämd. Jag hade räknat med 4000 i fickpengar, men hade över tusen svenska kronor kvar när jag kom hem! :) Så jag är nöjd :)

Summa av kardeumman är en myket lyckad resa med världsbäst sällskap!




Kommentarer
Postat av: Erika

Det är så kul att läsa reseberättelser och särskilt dina för du skriver så bra. :) Vad mysigt ni verkar ha haft det och coolt att ha sett mona-lisa! men hur liten var tavlan egentligen? som ett a4 papper eller större typ? har ju också hört att den ska vara så liten. :)



Kram

2011-05-31 @ 21:16:32
Postat av: Sara

Tack Erika :) Ja, typ som ett a4 papper var den! Så sjuk för ALLA andra tavlor var ju megastora där och så lilla monalisa som är mest känd :P haha

2011-05-31 @ 22:49:30
Postat av: anna

Kul att läsa, låter ju toppen resan! Gör mig glad att veta att det varit så bra, för jag vill ju du ska ha det bästa! Tänk att tavlan var så liten, i filmer och liknande ser den ju större ut än så. Iaf det jag har sett =)

2011-06-01 @ 18:16:10
Postat av: Johanna - Mamma till EllaHjärtat

Vad härligt du verkar ha haft det! Jo men det är bara att komma förbi, säg bara till innan så vi säkert är hemma!

Postat av: Emelie

Saknar dig också! Ja men det låter bra,vi kan väl höras närmare? Jag kommer ju hem efter 16 och har väl ätit middag någon gång vid 17 ,sen går jag gärna, så det inte blir för sent. Är jättetrött på kvällen :P

KRAM!

2011-06-06 @ 16:05:15
URL: http://umbrellastormm.blogg.se/
Postat av: mamma

Vad häftigt ni har varit med om.

2011-06-08 @ 18:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback