2010 årssammanfattning med ord & bilder







Januari bestod från början av så mycket slalom som möjligt och sedan var det operationen som höll på att ta all ork och allt hopp ur mig. Lyckades också överraska både alla andra och mig själv genom att jag kom på en fest (oinbjuden eftersom ingen tänkte på att jag kanske kan/vill komma fast jag hoppade på kryckor och hade väldigt, väldigt ont). Det var kul och framförallt -det gick! Det är bara en själv som sätter begränsningarna av vad man klarar eller inte klarar... Jag följde även med Henrik till Sundsvall och bodde hos hans moster medan han skrev prov där! Blev sjukskriven 3 månader drygt istället för tre dagar!











Februari började med Jokkmokksmarknaden sittande på en spark. Det var en upplevelse att uppleva den från en "handikappads" perspektiv. Folk har verkligen fördomar!! Blev typ arg för att "tjejen åker spark". Men min mamma satte tyst på deras munnar som skvallrade så att vi skulle höra det. ;) Min underbara andra hälft följde med mig till Lycksele för att se Carola. =) Jag var även nere och hälsade på hos Anna och hos Carro och hade det mysigt! Fick även veta att vi skulle bli husägare denna månad :D Började kunna halta mig fram rätt bra på slutet av denna månad. :)





Mars -Henke fyllde 26 och vi hade utflyttningsfest och vi gjorde vår mest fantastiska resa tillsammans -hittils, till Indien, och jag kunde äntligen gå i stort sett normalt. :)



April - Vi kom hem från Indien och fick flytta in i huset! Jag klippte av mig håret, eller rättare sagt så gjorde Erika det ;) Har inte så många bilder från denna månad (förutom från Indien). När jag kom hem från Indien hände nämligen något, jag vet fortfarande inte vad det berodde på, men det är bland det sämsta jag har mått -någonsin. Jag fick börja om att jobba igen, äntligen och ordentligt. Jag var ju borta i drygt ett år. Det var KUL att börja jobba igen!



Maj - Var en skön månad, måendet började sakta bli bättre och solen var med oss och det var härligt varmt. Man fick verkligen känna att det var vår och sommar på gång! Vi fixade väl mest i huset men var också på fyrhjulingsutflykt. :)







Juni - Var en ganska lugn månad ändå. Det var ju början av sommaren som bestod av det härliga vädret, kan inte minnas det var så fint efter denna månad. Men midsommar jobbade jag, Carro & Lale var här på middag och vi hade det mysigt och gick omkring i badhusparken tillsammans och åt glass. Jag pysslade på mycket med blommor och ting ute på gården. :) Så i korta drag, jag jobbade och försökte hinna med att njuta av sommaren och allt vad den hade att erbjuda då när jag hann med. Avslutade månaden med en lugn och skön helg i stugan. <3









Juli
- Anna var här.  :) Vi var och tittade på huset som framtiden senare visade att Henkes mamma skulle flytta till. Vi var till Kukkola. Det var lite fest, Emma fyllde sju år!! (Det är sjukt vad tiden går snabbt, det är på barnen man ser det) Jag tog årets första dopp ganska segt, nämligen denna månad. Köpte ett nytt objektiv! :D PDOL, och Anna var här igen. :D Jag och Henrik cyklade även till Arnemark, målet var egentligen farfars stuga i Asplövberg men vi hade motvind så vi orkade helt enkelt inte hela vägen :p Men det blev drygt 6 mil totalt sett iaf. :) Min cykel är kass upptäckte vi också, eller iaf däcken. Borde kanske byta dem till nästa sommar?





Augusti - Började månaden med att bada i Arnemark med Anna och Jeppe. Vi var i stugan igen och jag glömmer nog aldrig den där evighetsfisketuren med alla myggen! Då jag höll på att bli tokig på min bror som skulle tjorva upp sin rulle på fiskespöt som tog typ en timma! ;p Vi avslutade månaden med att hälsa på Carro & Lale. De hade bjudit oss på kräftskiva, det var mycket roligt. :) Izzy flyttade hem till oss. <3





September - Åkte på vår årliga förlovningsdags tripp till Sthlm. Insåg att nästa år blir det någonting annat. ;) Nu är vi lite less på Sthlm faktiskt. Vi var i Göteborg med Anna och Jesper. (jättemysigt på alla sätt och vis och helt underbart sällskap) :) Det blev höst.



Oktober - Anna överraskade mig genom att knacka på dörren och där stod hon utan att jag visste om något. ;)
Första snön kom den 14:e oktober detta år. Jag fyllde 23! Jag och Anna åkte till Uppsala för att se Freda och mysa lite tillsammans. Det var den årliga maskeradfesten med Fridas gäng hemma hos Frida. Vi var smurfar. ;)



November - Började med att vi åkte till Kåbban! Så länge som jag längtat efter slalom (eftersom jag missade halva säsongen sist). Och äntligen fick jag åka! Första gången kändes det inte så bra, kändes som att jag inte kunde åka slalom längre, men andra gången fick jag lite påminnande tips av Henrik och då jäklar kändes det riktigt bra! Annars hände inte så mycket denna annars så tråkiga månad. Vi var en hel del med Emelie och Martin. :)





December - Årets sista månad. Lussade för gamlingarna på jobbet. :) Var hos Anna och hade julmys. Julen spenderades hos oss med våra familjer och det var riktigt trevligt och mysigt. Kändes annorlunda men det var mysigt... Nyår spenderades i Rosvik tillsammans med Sara & Jim och några andra. :) Det var en jättemysig fest på lagom nivå. :) Spelade ett jättekul spel, sequence som vi senare bara var tvungna att köpa själv. :) 

Än en gång kan jag konstatera hur snabbt ett år går. Jag undrar vad 2011 har att erbjuda. :) Säkert något spännande och kul och jag har en känsla och en tro att det ska bli ännu bättre. Livet blir väl bara bättre med åren? Eller? ;)


Kommentarer
Postat av: Karin

Kul och intressant att läsa, och fina fina bilder! :D gillar bilden på dig och hunden på stranden jättemycket, så jäkla frän!!

Postat av: karin

haha jo jag väntar också! han lovade ju att göra det förra året ;P men icke!

2011-01-03 @ 00:13:41
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: mamma

Du har haft en lång resa med mycket bakslag men mycket roligt också, livet blir mycket bättre.ta en dag i sänder. Och vilka fina bilder du tar du är mycket duktig.

2011-01-03 @ 05:17:11
Postat av: anna

Vilket härligt år. Visst är det kul att se ändå hur året i sin helhel faktiskt sett ut. Hoppas det här året blir ännu bättre! :)

2011-01-03 @ 12:23:58
Postat av: henke

Ett riktigt smiid år tillsammans :)

2011-01-05 @ 18:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback