The story!


Okej, några som verkar vilja höra om vurpan ändå! Så här kommer the story!

Vi hade åkt upp på toppen i Tärnaby och skulle tävla ner (det var tanken). Vi hade alla ett program på mobilen som mäter hastigheten och noterar den högsta farten. Balton åkte först och vi ser att det var på tok för brant och lite dåligt före i den backen så alla (även Balton) börjar åka normalt istället. Det gick dock ganska fort för det var en brant backe. Sedan ska jag bara åka förbi ett krön typ, men man såg inte vad som kom efter krönet och det var värsta stupet/hoppet så jag flög! Jag har nog aldrig hoppat så högt förut ;) haha Jag landar som tur är på föttena ändå men tappar balansen och flyger.... lååångt. Jag har svårt för att uppskatta hur långt men det gick i slowmotion för mig och det kändes som att jag gled hur långt som helst. Stavarna flög och även ena skidan! Och jag minns så tydligt hur jag såg träden komma närmare och närmare och att jag försökte styra mig åt andra hållet (men hur fasen lyckas man styra sig själv när man "glider" i så hög fart? Det vet inte jag men jag stannade precis innan träden! Gjorde bara illa mig i högra knät lite och skrapade upp handen (för handsken åkte iväg med ena staven), men det gick över till nästa dag. :) Själva kraschen gjorde faktiskt inte så ont i sig om det inte var för att jag vred knät konstigt och så handen som revs mot snön! Lite komiskt när jag tittar efter Henrik också, då ligger han i mitten av backen där jag flög! Han hade sett att jag ramlat så han försökte bromsa i luften (han flög också) och så landade han på min stav så han ramlade också! haha Menmen, slutet gott, allting gott!

Och för er som undrade vilka hastighetsrekord vi hade... Henkes var 94km/h och det var i Åre. Mitt blev 81km/h, gode nöjd ändå! ;)

Har varit ganska dålig idag (förkylningen). Var helt död vid lunchtid på jobbet, och panodil hjälpte inte mot den fruktansvärda huvudvärken jag hade. Men jag åkte hem till lunchen och tog två panodil till och det hjälpte faktiskt lite då! Är mycket piggare nu, men inte frisk. Borde vara hemma från jobbet imorgon men jag blir snål. Samtidigt som jag vet bättre själv att jag inte vill smitta gamingarna... Samtidigt som jag inte vill någon ska tro att jag är hemma bara för att... Men de jag jobbar med vet ju att jag aldrig är hemma annars... Men ändå!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tur att du inte gjorde dig mer illa!

Kram!

Postat av: Erika

men hjälp vilken vurpa!!! :S tur att det gick bra! trist att vara sjuk, jag får ju lite dåligt samvete här ifall det var jag som smittade dig. men om det är det som jag hade så går det över ganska så fort i alla fall. :) krya på dig! kramar

2011-04-05 @ 22:52:45
Postat av: mamma

Tur att det gick bra,huvva om du har fått åka pling taxi.Om du inte är frisk ska du vara hemma inte bra att smitta gamlingarna.

2011-04-06 @ 07:05:03
Postat av: sara

erika: det är lugnt. :) vet inte vem eller om det var någon som smittade mig, men var det du så får jag ju faktiskt skylla mig själv ;) blev ju inte sjuk i helgen iaf, och det är ju huvudsakne ;)

2011-04-06 @ 10:13:27
Postat av: Carro

skönt att det ändå gick så pass bra och att du hann stanna innan träden!

2011-04-06 @ 18:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback