Göteborgsresan

Måste börja med att tillägga att det här skulle ha publicerats typ vid sex tiden ikväll. Det funkade inte med Henkes bilder att föra över (som jag väntat på) så det kommer några få från min lilla dåliga kamera. :P

Vilken effektiv dag jag haft idag. Har gått iväg på arbetsförmedlingen, handlat kattmat, gått hem, bakat ihop en bulldeg, dammsugit, skurat och rengjort toaletten och handfatet. :) Bakat bullar. Städat undan. Slängt bort lite sommarblommor utifrån, lagat middag och nu sitter jag här. Just det ja, glömde ju säga att förra veckan dog våran diskmaskin -på riktigt denna gång. Åh vad ställd man blir! Snacka om att den uppfinnen underlättar en hel del! Nu ska Henke snart och titta på en i Tvärån, är den fin så köper vi den :) Jag tänkte kanske traska upp till Frida och gulla lite med Mira. Eller nä just det ja, Peppe fyller år idag, får kanske vänta till en annan dag ;) Då tror jag att jag ska scrapa med lite av de nya grejerna jag köpte i helgen i Göteborg.

På tal om Göteborg så kanske jag ska berätta om helgen. Den var alldeles, alldeles underbar! Torsdag kom vi fram sent så vi gick direkt och lade oss. Vaknade fredagen och begav oss till Nordstan, (som vi hade ruskit nära till), jag köpte lite scrap grejer, vi åt frukost och så stroade vi runt lite i Nordstan och tittade på lite affärer. Sedan åkte vi iväg till naturhistoriska museét och sedan vidare till Botaniska trädgården. Naturhistoriska var väl inte så speciellt, tycker nog att Sthlms är bättre. :) Men botaniska, oj vad fint det var. MEN, vi missade väl sisådär halva grejen med stället. Vi gick aldrig förbi växthuset och såg där ute, vilket är synd för det är tydligen jättefint där! Vill absolut tillbaka dit när jag har systemkameran med mig och när det är vår eller sommar. :) Sedan mötte vi upp Anna och Steffe för att käka middag på ett jättemysigt ställe :) Tapas och lite allt möjligt fanns det där. =) Var jättemysigt med en uteservering med infravärme. <3 Sedan spelade vi bowling där Anna och Steffe regerade stort, sedan kom jag ;) Fick till det ibland minsann. =)






Mamma, du skulle älska stället. Fanns massor av olika sorters liljor, kända som mindre kända. :)


Hihi, en aning less Henke kanske? :P

 Sedan var det bara godnatt och vakna upp till en ny händelserik dag - Liseberg. Och OJ VAD KUL DET VAR! Åkte allt vi bara hann med. Balder och kanonen var roligast! Henke vågade inte följa med in i spökhuset. Men det var jättekul! Vi blev alla jätterädda (och jag kanske mest) men det var kul efteråt:) Jag blev dock sugen på att skrämma de som jobbade där istället. haha

Efter Liseberg så gick vi på SF:s största bioduk och såg Resident Evil i 3D. Filmen var väl inte så bra men det var coolt hur stort det var! Men måste säga att det är sjukt mycket bättre 3D i Piteå. Det märks att de har kostat på utrustningen i Piteå om jag säger så. Sedan gick vi hem till hotellet och när vi skulle passera Göteborgshjulet (som är nytt för i år) så passade vi på att åka :) Fem varv fick vi åka, strax innan stängning var det. Bra utsikt hade man minsann :) Efter det var det hemgång och godnattdags. Sedan vaknade vi upp till sista dagen i götet. Den dagen gick vi på lite affärer vi hade spanat efter, men min och annas absoluta favorit (utan att ha varit in i den) var såklart stängd på söndagar. Attan! Scrapbooking affär förstås ;) Sedan åkte vi till Universeum och där blev jag inte heller så impad. Kanske för att jag varit där en gång innan eller för att sådant faktiskt inte intresserar mig, vilket som funkar nog. =) Sedan var det middag (pastabuffé) och sedan hemgång med avskedskramar till Anna och sedan bil mot flyget. Och så var det äventyret slut.

En helt klart jättetrevlig och lyckad helg. Tack alla inblandade. :)

Kommentarer
Postat av: mamma

ja vilken intressant resa ni har hunnit mycket.Du tog väl kort på många liljor jag räknade hemma jag har 18 olika liljor men man kan köpa mera.

2010-09-21 @ 08:05:34
Postat av: Karin

Vilken härlig helg :) förstår att du trivdes bland alla blommor! :D

Postat av: Erika

Vad skoj ni verkar ha haft!! :) Kram

2010-09-21 @ 10:35:32
Postat av: Anonym

Tack själv, sådan superresa :) PYSSEN <3

2010-09-21 @ 23:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback