Rudolf är på grannens tak!


Förra årets halloween utklädning! ;) Tycker vi var riktigt bra utklädda då :)

Jag förberedde mig för att gå en promenad. Och jag säger det till Henke när han lämnade huset för att fara och spela innebandy med grabbarna grus. Och jag säger "är jag inte hemma när du kommer hem har någon mördat mig" - jag är för den som inte visste det väldigt mörkrädd! Han sa inte "men det regnar ju", för han borde väl ha märkt det som stod på gården när jag sa detta? Haha! Nåja, då blir det en slapparkväll istället :) Imorgon ska jag och Erika simma (om vi hinner) för tanken är att Elin (min gamla barndomskompis som annars bor i Göteborg), ska komma med sin mor och hälsa på imorgon. Och om jag hinner efter det blir det alltså simning! Synd de inte har öppet ikväll! (VET NI VAD JAG SER NU?!?!?!?, en av grannarna mitt emot har en ren med en släde på taket, herregud, är inte det lite väl tidigt?! Okej att man har ljusslingor ute men inte självaste Rudolf med släde och tomte)? Vad tycker ni? Vart går gränsen?

Jag har ändå blivit bättre (eller sämre beroende på vem du frågar, för mig är det sämre) :P sedan jag träffade Henrik. För han har redan druckit sin första liter med julmust och jag kunde inte låta bli att smaka! Förut var det varken julmust, pepparkakor eller julpynt före fredagen före söndagen som är första advent. (Jag ville att allt skulle vara klart och i ordningställt på första adven). Den delen håller jag fortfarande men julmusten har jag fuskat med. Och julmusik! -Inte heller före den där fredagen före första advent!

Nu ska jag se lite serie, ni måste tro jag gör det jämt, typ jämt när jag skriver här blir det så. Men jag har faktiskt stökat undan lite, igår dammsög jag och skurade, idag har jag tvättat och plockat undan lite. Och hade det inte regnat hade jag inte ens skrivit detta mer eller mindre obetydliga inlägg. :P Sedan ska jag ta mig ett avslappnande bad och lyssna på lugn musik <3

By the way för att göra alla nyfikna, vi har den perfekta utklädningen för halloweenfesten på lördag. ;) Men vi avslöjar inget i förväg! (för att skriva något som hör ihop med bilden)

Kommentarer
Postat av: Ida

Lite väl tidigt är det nog...fast min mormor har redan satt ut en liten gran i trädgårn (i början av oktober) men hon tänder den inte förrän till första advent tror jag.

Vi värmlänningar har ju en annan betydelse av ordet jämt, det betyder ju också att jag ska "bara göra det lite snabbt" typ ;P

Postat av: mamma

Nej Nej inte Rudolf nu INTE före första advent julmust det går ann men inte mer än en flaska .Julmusik den lyssnar man på 1advet när man plockar fram allt den helgen så gör vi eller hur.

2010-10-27 @ 20:39:11
Postat av: anna

För tidigt, tycker jag. Det är jul i december inte innan. Visst förstår jag att man VILL men tjusningen är väl att kunna vänta också så man inte förstör känslan ;)

2010-10-27 @ 23:13:45
Postat av: Leka

Vilken bra utklädnad ^.^ alltid roligt att spöka ut sig lite ;)

2010-10-28 @ 12:16:51
Postat av: Erika

Oj vad tidigt med julpynt redan! Jag tycker man kan ta fram det till typ första/andra advent :)



Nu blir jag ju nyfiken, vad ska ni vara på halloween?? ;) Ni var jättecoola förra året!! :D



Kram

2010-10-28 @ 13:36:05
Postat av: Erika

haha, okej :P ska bli spännande att se vad ni klär ut er till i år :) kram

2010-10-28 @ 19:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback