Snö - ja tack :)



Jag tillhör de få procenten som inte skrev om snö"kaoset" i bloggen. haha Fast nu gör jag ju det, men ändå. Ganska fascinerande, eller irriterande, beroende på vem du frågar. VARFÖR blir det KAOS söderut (nu menar jag inte på alla ställen, men många, t.ex, sthlm) ;) varje gång det kommer "mycket" snö? HALLÅ? Alla vet ju att det kommer förr eller senare... Suck. Iaf, här har det kommit över 2 dm sen igår. Jag gillar det :) Men inte att det snöar för man kan ju inte ens gå ute utan att få snö kastat i ansiktet typ! Dock fick vi iaf lite möda för besväret av att bo efter en gata där bussen passerar, det är plogat på morgonen! :D Smågatorna var förstås inte det. :P Fast jag tycker ju inte det behöver vara vinter 6 månader här, det är lite väl, men kan väl komma nu som den gjort och sedan försvinna efter slalomsäsongen ;)

Sedan är det faktiskt besvärligt i det jobbet jag har. Som idag, fanns inga parkeringar, kunde inte köra in på någons gård ens, blev dyblöt ända upp till byxorna, blötte ner hos dem jag var hos. Och som igår kväll, då fick de som jobbade efter varje kvällsbesök gå ut och sopa bilen, skrapa rutorna. Det tar jättemycket extra tid som man annars kanske inte tänker på. Tack och lov är vi tre på kvällarna nu så vi kanske fixar vintern ändå, trots allt!

Min förkylning är seg. Trodde ju att det var en lindring en jag fick... Där fick jag mig minsann. Har varit konstig i halsen varje natt, rethosta och snorig. Imorse hade jag knappt ingen röst, och inte igårkväll heller. Nu har jag det men är snorig fortfarande. Igår hade jag snudd på lite feber också. Fick byta dag på jobbet också, jobbade till 13 egentligen imorgon och ledig idag, men nu har jag jobbat idag och är ledig nu. Härligt värre med tanke på att jag tagit semester i helgen också. :)

Så har pysslat ihop två farsdagskort (inte lika fina som ifjol dock) och ska snart ut på en promenad. Är sugen på att simma men fattar ju att jag inte borde det med min sega förkylning. Så en liten promenad med varma kläder blir det istället.

Farmor är mycket bättre nu <3

Annars händer det inte så mycket, åker upp till Karrensjenki (stavas det så Mari-Anne)? imorgon för att tapetsera och fixa lite i Mari-Annes hus! Sedan sover vi över där och resten av gänget kommer lördag. Kring klockan tolv tackar vi för oss och åker till IKEA för att (äntligen enligt mig) köpa gästsoffan så jag kan försöka göra gästrummet mer som ett gästrum och inte mitt rum ;) omän jag kommer vara här när inte gästerna är här. :P haha

Sedan blir det slalom på söndag, måste ju vara härligt med tanke på all den riktiga snön som har kommit! Sedan middag hos Nicklas & Sandra, jag ska få Sandras specialitet, ugnsbakad falukorv med hemmagjort potatismos ! :) OCH PALT. haha Ska få lunchlåda till måndag (palt) och så korv då. För Henke gillar inte ugnsfalu, så han får palt, jag kanske får äta både och jag :P

Nåja, nu ska jag ut och gå!

Kommentarer
Postat av: mamma

ja jag håller med, på jobbet när man kommer så får vi ta fram spaden och skotta bort all snö sedan kan man köra in bilen på parkeringen .

2010-11-13 @ 08:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback