Första november


Den fina bilden som Anna tog på mig i Uppsala. (hoppas det är okej, jag kopierade från facebook)


Första november idag. November känns lite som en körsträcka till december. Julens härliga månad. Fortfarande ligger det ingen snö på marken :( Jag börjar tro att det känns bra egentligen. Kåbban har ju ändå snö och vintern är ju ändå alltför lång här uppe. MEN, det skulle faktiskt bli ljusare och inte lika deprimerande. Men jag har en väldigt god vän som fyller år om två dagar, det är något att höja november för! ;) Sassa såklart!

Jag har varit på mitt årliga tandläkarbesök idag efter jobbet. Gick bra. Inga hål. Dock ville hon att jag skulle ta abonnemanget, men det skulle kosta 2500 kr!! Typ enbart pga, min envisa visdomstand som växer åt fel, håll, snett mot granntanden! Växer den mer (den hade knappt växt något sedan förra året) så betyder det operation. Men ingen kan säga när den gör det, eller OM den kommer att växa mer, den kanske stannar sådär. Men iaf, på grund av den risken så blev det så pass dyrt. Jag frågade vad jag fick betala nu om jag inte tar "erbjudandet" och då skulle det "bara" kosta 418 kr så jag tog det förstås! (Det billigare alternativet alltså) Jag sa det "då chansar jag hellre och avvaktar ett år" och det förstod hon. Så nu är det bara att hoppas att visdomstanden inte känner för att jävlas med mig för då vill jag inte ens tänka på vad det kommer att kosta!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du får dra bort den när den vuxit klart den gör ingen nytta i munnen.

2010-11-02 @ 07:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback