Dag 9 -Min tro

Jaha... Vad ska man ska skriva om detta ämne. Hm. Jag tror mest på ödet. Jag tror att allt har en mening. Ingenting kan hända utan en anledning. (t.ex. om något dåligt händer, om någon dör, blir sjuk, någon har megamega otur) jag tror att sådant har en mening, annars känns det som att det inte finns någon mening med något. Och det vill jag inte tro på. T.ex. med detta faktum att jag fått fast jobb på Djupviken nu vid nyårsskiftet om jag inte varit sjukskriven... Jag tror att ödet menar någonting med det. Att det kanske i slutändan ändå gör så jag hamnar där, eller kanske att både jag och Frida då får på samma arbetsplats även om det inte är på Djupviken... Jag vet inte, annars skulle jag nog inte orka. Mina nära och kära kan inte bara ha dött utan en anledning. Varför ska unga människor dö i sådana fall? Det MÅSTE finnas en mening med det. Jag vet inte, men jag tror starkt på ödet. Jag är inte särskilt troende att jag tror på Gud. Men jag tror på ödet, jag tror på en större makt som är större än vad vi är, men jag tror inte det är Gud. Jag skulle nog kunna prata länge om detta men det har jag inte tid med nu. Jag sitter och väntar på att Anna ska hojta till mig på msn. Hon har inte vid datorn så hon gör väl något viktigare. :)

Puss & hej på er!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du skriver så sant Sara allt har en mening jag tror bestämt på det.

2010-11-24 @ 05:44:48
Postat av: Linnea

svar; men va kul att hon fick jobba :) jo jag sa varför jag inte kunde men att jag gärna jobbar resten av den här veckan och mer sen. Men jag blir alltid nojig, tror att jag har hört fel eller läst fel eller så men jag har ju skrivit av schemat i min kalender och jämfört med det som faxats till lokalen så det kan ju inte vara fel vikariat ;)



Nu tycker jag att det är dags för dig att uppdatera bloggen också, så jag får nåt att göra om dagarna :P Sen är det dags för oss att träffas snart :)Du skulle inte jobba så många helger eller hur blev det?

Postat av: Linnea

Okej, jag förstod att du haft mycket att göra :) Det låter ju helt perfekt att jobba så! Ledig de dagar man gärna är ledig men du lyckas ändå jobba några dagar med bra OB ;)



Imorgon ska jag och mamma på föreläsningen med Mia Törnblom på kvällen, så jag hoppas verkligen att de inte ringer om jobb för jag vill inte tacka nej igen :( Men jag vill inte skippa föreläsningen heller. Men är du hemma på onsdag? Då skulle jag gärna komma förbi :)

2010-11-29 @ 18:53:43
URL: http://linneali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback