Sommarvärmen gillar jag!


Det blev trevligt igår hos Karin. Vi såg en skräckis :) Hon hade gjort havregrädde till oss (eftersom H inte tål mjölk över huvudtaget) Snällt! Men vi hade faktiskt aldrig testat det själv, det smakade ingenting, bara skum! Och lite havre. Men så här såg konsistensen ut. haha



Var ut en snabbis nyss och så fotade jag de där blommorna igen, nu när de slagit ut. Så mamma kan dra slutsatsen om det är blåsippa eller askilde? Någon annan som vet vad de små & söta heter?





Och nu under dessa varma och soliga dagar så har allt börjat få knoppar! Här är en av våra buskar :)

Alltså fatta, hur ofta är det typ 26 grader i SKUGGAN i mitten av MAJ, här uppe? Det ÄR ju sommarvärme! Jag kommer att sörja när värmen försvinner. Må så vara solen, men jag vill ha varmt! Solen är ju förstås alltid en bonus. :)

Nu kallar arbetet igen! Ingen rast, ingen ro!

Kommentarer
Postat av: mari-ann

hej, fin bild,det är en scilla.(stavning?)bland de första vårblommorna som kommer.

2010-05-16 @ 18:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback