"Ledig" dag

Idag har varit min lediga dag, men jag har ändå haft riktigt fullt upp. Först nu jag haft tid att sitta vid datorn några minuter. Jag har bland annat äntligen hunnit med att motionera liiite, och så har jag krattat. Snacka om vårkänslor jag får när jag gör det, och även minnen från min barndom. Då krattade vi alltid tillsammans, vi och grannarna. (För vi hade ju sååå himla mycket träd som det blev löv från och dessutom så stor tomt, så de brukade hjälpa oss, för en bit av vår tomt var även gemensam med deras. Det var mysigt faktiskt. :) Jag satte mig ner i solstolen faktiskt och åt lunch, och så somnade jag i en timme! Haha, sömntuta som jag är! (Som Henke uttryckte det hela) Fick kanske lite extra färg i ansiktet om jag hade tur :p Sedan har jag även bakat bullar. :) Det blev närmare 100 st, med kanel och med vanilj, vissa med vaniljsocker från Indien (ÄKTA), och vissa på vanligt svenskt vis. Båda blev lika goda kan jag säga, man märkte inte sååå stor skillnad :P

Jag vet jag har lovat före/efter bilder allt eftersom rummen blir klara. Men har inte tagit något i sovrummet än (och så fattas ju vissa detaljer, vi har bara sängen, sängborden och en lampa där inne :P Men ni ska få se ändå, (jag vet det finns vissa som inte kan hålla sig) ;) Så då vet ni det kommer. Har inga bilder alls att bjuda på egentligen, inga nya, har inte haft tid att fota på jättelänge. Önskar jag kunde ta med systemkameran ut på en promenad någon dag.

Men jag bjuder på en gammal bild bara för det inte ska bli så tråkigt med bara text :)


Jag älskar den här bilden. En av dem jag är mest stolt över faktiskt :)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karin

asså jag vet ju inte riktigt, så insatt är jag inte :) men den verkar bra det jag läst iaf, nå dyrare ska jag inte ha.. så tar den bra bilder i mörker utan blixt :) men som sagt , måste ju känna på den och så. prata med någon expert :P

Postat av: Tant a-m

Åh, jag kan tänka mig att det är skönt att få ett rum i ordning - plus att du kan nu sova inomhus istället.. ;)

Ni kommer klara av allt det där omgörande galant fastän det tar tid och ork - det kommer bli ett dunderfint Sandberg/Alakangas-hem sen! :D

2010-05-04 @ 22:41:23
URL: http://annamariaalakangas.blogspot.com
Postat av: mamma

ja det var bra med hjälp. Det görs fortfarade och även med att klippa gräs.

2010-05-05 @ 07:24:01
Postat av: Emelie

Bilden ska du vara stolt äver,den är väldigt fin! <3



Har du bytt lösenord på den andra bloggen?

Jag kommer inte in!



KRAM

2010-05-05 @ 09:03:41
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback