Helgens bravader, sött möte och hopp om framtiden


Sussie, Anna-Maria och min finaste posar fint!


Gänget i köket ;)


Vi


Min finaste svägerska ;)


Lips!

En hel bilder jag inte lagt upp men funderar på att lägga till fler på Facebook senare istället. Måste bara göra om lite storlekar hade jag tänkt!

Ja, som ni redan kanske vet så hade vi utflyttningsfest, avskedsfest och birthday party för Henke som fyller år när vi far till Indien. Henke och några grabbar var och åkte slalom i Kåbban under dagen och jag hoppade av bilen i Nystrand för att vara med mamma under dagen. Jag kände att jag mådde dåligt under dagen, jag sa till mamma "bara jag inte får magsjuka nu". Gästerna kom kl 17 och jag kände mig mer och mer illamående. Vid 18 gick jag och lade mig i sängen och låg till nästan 20. Då mådde jag bättre! Tänkte att jag kanske kunde dricka lite ändå. Men nääädå! Så fort jag drack började jag må illa igen, så det blev en nykter kväll för min del! Men efter illamående gick över så hade jag jättekul ändå! Sjöng lips och hade det mysigt. Fick även chansen att träffa en ny jänta, en arbetskamrat till Henke och hans flickvän kom! De var jättetrevliga! Jag hoppas på att få se dem oftare nu! De har bjudit oss på en tripp till dem, och det ska vi absolut göra när vi kommer hem från Indien!

Igår så hade vi en mysig dag, åt bakismat (fast jag inte var bakis och knappt Henke heller) ;) Vi såg Twilight filmerna, var ändå helt okej tycker jag! Vi missade ju vår söndagsmys i sängen, Solsidan! haha (ser det på datorn varje söndagkväll), men det går vi ta igen ikväll istället :) Vi var på Classes och köpte mer flyttlådor och så hör jag sedan i kassan "Sara", "Sara" Tänkte vem som ropar på mig! Då är det min favvotant på jobbet! Så jävla söt! Blev faktiskt jätteglad av att se henne, jag hoppas hon blev glad av att se mig också! Vill börja jobba nu! På tal om jobbet så leder det in mig till någonting annat... Var till läkaren idag. Han blev imponerad av mig! Nu fick han hopp, sade han. Han var rädd att jag efter en så här stor operation inte skulle våga belasta knät (så tidigt som jag började göra det), men tack vare att jag var tuff nog att göra det så har det gått så mycket bättre! Han trodde jag skulle gå på kryckor än, men han blev så glad att jag hade varit så stark, sa han! :) det var positivt. Dock blev jag sjukskriven 100 % till typ elfte april. Sedan ska jag jobba 25% bara till första maj, och där ska vi ha telefonkontakt så ska vi pejla läget lite. Och antagligen öka till 50%, men jag vill jobba 100% redan efter vi kommer hem från Indien, men man kan ju inte alltid få som man vill! Sedan beror det ju på hur knät blir också. Menmen, efter de där 25% så borde jag ju få börja jobba heltid igen om jag känner att det fungerar bra liksom!

Jag kommer antagligen kunna springa till sommaren kanske :) Dock kommer det ta drygt ett år innan jag är tillbaka helt som förut. Och känseln kan han inte svara på (förstås) om den kommer tillbaka eller ej. Jag kommer inte behöva täcka över ärret i Indien (sköööönt). Nu väntar jag på att sjukgymnasten ska ringa för jag missade tiden vi hade satt upp idag för att det drog ut med läkartiden. Eller egentligen sade jag fel tid till sjukgymnasten, men ja, hon ska ringa mig iaf snart ;)

Måste ringa vikteamet och säga hur det blir. Det suger. För jag ville verkligen, verkligen, jätte, jättemycket jobba i påsk :( Det suger verkligen. Menmen, jag har ju sommaren säkrad så i maj och resten av sommaren, då jävlar är jag tillbaka på allvar! Och så hoppas jag kunna njuta av påsken istället. Men ni kan väl ana hur mycket jag vill jobba nu? Jag har typ varit sjukskriven till och från nu i ett år! Det suger, på riktigt!

Nu är det sol, men blåser som tusan! Tänkte ju försöka gå en promenad senare idag till KusinMalin. Nåja, får se hur det blir. Just det ja, för intresseklubben som antecknas. Vi har varit och tagit andra sprutan av hepatit B för mig och A&B för Henke. ;) Nu är det bara sista kvar om ett halvår. haha Nu ska jag sluta babbla om oväsentliga saker.


Så summa av kardemumma, jag kommer bli bra iaf!! :D


Kommentarer
Postat av: emma

Åh, hade hoppats hinna förbi dig men de har varit så mkt.. o har fortfarande bara en "hel" bil.. ja ni sitter väl i samma sits vad gäller bilar, ha,ha! jag struntade faktiskt i mina sjukskrivningar.. ansåg att jag var tillräckligt bra för o börja jobba.. var heltidssjukskriven till 1 aug, med ev fortsättning till första nov. 1 juni började jag jobba heltid.. de fungerade o har inte behövt vara sjukskriven efter de.. så känn efter, för de e bara du som kan svara på om du fixar o jobba eller ej!!! Men får du vara sjukskriven o få betalt fast du är utomlands eller hur fungerar de??=) Ha de stårlande underbart i Indien om vi inte hinner ses! tänker på dig och saknar dig massor!! Kramar /Emma

P.S Vad BRA att du äntligen sett twilight filmerna:) då får du haka på oss när 3:an o 4:an kommer på bio sen:D

Postat av: Svar till Emma

Svar till Emma:



Det är ju inte lagligt att jobba fast man är sjukskriven. det kan man ju åka dit för! det blir ju typ skattefusk eller nåt! Isf måste man ju häva sjukskrivningen. och jag måste testa jobba 25% innan jag kan säga något så det är vad jag kommer att göra till att börja med. Sen vet jag inte hur det funkar om man ska häva den. ja, jag får vara sjukskriven under tiden jag är utomlands, så länge det gör mig gott och inte ont. och det gör mig ju bara gott att komma i värmen. :)

Ja, de kan jag säkert se på bio sen :) kramar

2010-03-08 @ 21:45:39
Postat av: emma

nej jag tänkte inte så.. men DET är du som bestämmer.. jag sa, JAG vill ej vara sjukskriven mer för jag anser att jag fixar o jobba. dom ville ej men jag sa bara: jag kommer börja jobba nu, så e de bara! nej du får ju abslout inte vara sjukskriven o jobba samtdidigt men du kan säga upp din sjukskrivning!

2010-03-09 @ 13:27:55
Postat av: Anonym

Emma: Ja, jag vet. Jag kommer mest troligt, beroende på hur knät känns, arbetspröva en dag efter påsken när jag kommer hem. Då känner jag hur det går att jobba. behöver jag vara sjukskriven kommer jag följa doktorns ordination men funkar det bra, ja då kommer jag att friskskriva mig och jobba :)

2010-03-09 @ 13:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback