Fullspäckad dag! KUL!

Idag har jag varit duktig. Steg upp 06.20 för att skjutsa älsklingen till jobbet, sedan hem och somnade om en stund, sedan sjukgymnasten 9.15. Tränade för första gången på lääääänge, det var sjukt skönt! :) OCH KUL! Hon upptäckte dock att jag har en sena i kläm i vänstra axeln, vid en speciell rörelse så klickar det som i slutet av axeln. Jag har ju inte tänkt på det förut sådär, men den har varit så länge antagligen. Sedan någon gång den fått en smäll eller liknande vid ett fall. Nu när jag tränat, och vid en speciell övning så klickade det för varje gång jag drog grejen mot axeln. Nu känns det jättekonstigt :S Bara det inte är nåt mer rackel nu på gång! Jag orkar inte det. Jag fattade dock inte om det ska gå till sig när jag tränar eller om det bara är så nu? Någon som vet vad som händer då en sena är i kläm sådär?

Iaf, sedan åkte jag hem och duschade. Sedan satte jag mig i bilen för att bege mig till AMS. Det var ett nytt system där, man fick personlig service istället för kölapp. Det är väl bra i sig, men det var kö till att få personlig service också, det fattade inte jag från början. Det var väntetid på 35 minuter så det var inte så ösigt. Jag satte mig ner och läste PT så gick den halvtimmen snabbt :) Det var en gammal PT dessutom också ;) Sedan körde jag in till stan och mötte upp älskade Carro & Lale och gick med dem på stan :D Vi mötte kusinMalin som var på apoteket och köpte grejer till barnen inför deras Spanien-resa. Hon berättade att Frida ringt vik-tanten för att säga hon kan jobba nu efter mammaledigheten och juljobbet. Då kom jag på att "aha, jag kanske borde ringa och kolla ifall chefen glömt meddela att jag kan jobba från och med 1:a jan". Så, sagt och gjort, det gjorde jag! Jag stod inte med på listan, så det var tur jag ringde. Hon pratade om att kanske bli introducerad i ytterligare en grupp, på Djupviken såg det "dött" ut för tillfället, många gamlingar som flyttat på boende så det fanns inte mycket jobb där. Men hon trodde att någon kväll på Backen ska jag nog få iaf. Där behövs det lite mer iaf. Så vi får väl se!

Dessutom ringde jag försäkringskassan för att få intyg till stämplingen. Borde dock ha frågat om hur jag ska göra när jag blir sjukskriven efter operation... Men får väl ta det imorgon om jag är ledig. Då ska jag hälsa på Malin och Emil också, för hon är ledig hela veckan! :) (om jag är ledig vill säga) Sedan ska vi förhoppningsvis hälsa på min älskade vän också <3

Då vet ni vad jag sysslat med idag :) Nu väntar jag på att H ska komma hem, har lagat mat, den står på bordet:) Sedan ska vi nog göra lite ärenden i stan och hämta ut två paket på ICA. Sedan plocka bort ännu mer av julen. Typ gardiner har vi kvar. Pust, stön och stånk!

Puss & hej leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback