Listan som alla verkar ha gjort ;)



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, många saker, både bra och dåliga.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Fridas kompisar =)
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, eller ingen "nära" direkt så, men Micke.
5. Vilka länder besökte du? Irland, Bulgarien, Finland.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Ja, det är det. Men det behåller jag för mig själv för annars blir det antagligen inte så.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 4 sept
8. Vad var din största framgång 2009? Hade nog ingen större framgång, eller jo att jag kämpar mig uppåt är väl kanske en framgång beroende på hur man ser det :)
9. Största misstaget? Att falla så långt och lågt.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, magsjuka, ordentlig förkylning, och knät.
11. Bästa köpet? Indienresan inför 2010.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor, nytt slalomkit.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Mina vänner, Henke, familjen.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Hm. Beyoncé - Halo och Melissa Horn -långa nätter (inte för att den är från i år, men kommer minnas den speciellt)
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Ledsnare
16. Vad önskar du att du gjort mer? Trott på mig själv, litat på att sånt som gör mig gott gör mig gott och inte tvärtom.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tvivlat på mig själv och vad jag kan. Inte låtit andra utnyttja mig.
18. Hur tillbringade du julen? Först julgröt hos familjen Alakangas, sedan jullunch hos storebror Jonas, sedan resten av kvällen tillbaka hos Alakangas.
19. Blev du kär i år? Nej, det blev jag 2007 och är kärare nu än någonsin. <3
20. Favoritprogram på TV? Har inget, jag följer typ inget, men måste vara Greys isf, fast jag har sett det på datorn jämt, kan inte följa program på TV av olika anledningar.
21. Bästa boken du läste i år? Det vet jag inte, minns inte alla böcker jag läst heller. Håller fortfarande på med tusen strålande solar, och den är jättebra!
22. Största musikaliska upptäckten? Melissa Horn
23. Något du önskade dig och fick? Hm, fortsatt kärlek och tro på varandra
24. Något du önskade dig men inte fick? Ja,
25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Blev väckt av Henke med frukost på sängen, Karin kom hit och gjorde tårta med mig. Pappa, mamma, bror x 2 med respektive, älskade farfar, Henkes mamma och pappa och lillasyster kom hit och firade mig på kvällen. Och så självklart Henke som firade med mig :)
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, oerhört mycket.
27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Självupptäckande självkritiker :p
28. Vad fick dig att må bra? Vännerna, familjen och Henke
29. Vilken kändis var du mest sugen på? haha ingen faktiskt
30. De bästa nya människorna du träffade? Malin Å (och Anna L från göteborg som jag träffade första gången på nyårsafton igår) :D Och Baltons Elin ;)




Kan väl tillägga här hur nyår firades. Henke skjutsade mig till Frida vid tretiden där vi fixade oss iordning tillsammans. Sedan vid halvfem tiden skjutsade kusinMalin oss till festlokalen på Nygatan. Där fixade vi ordning maten och sånt medan grabbarna var nere i källaren och badade och bastade. Det blev trerätters som blev riktigt bra. Vi hade lite knytkalas och allt alla hade gjort blev lyckat :) Vi festade, lyssnade på bra musik, lekte massa roliga lekar och hade allmänt kul! Träffade en kompis till Henke från Göteborg, hans tjej för första gången. Var riktigt trevligt :) Lyckades även få Elin och Anna att vilja åka slalom på lördag :) Hoppas det blir av :) Rätt vad det är så kanske jag får jobb :)

Så det blir kanske slalom imorgon då. Jag måste fixa en massa grejer på måndag. Får ju faktikst jobba från och med idag. Måste ringa arbetsförmedlingen och meddela jag står på arbetsmarknaden igen så jag får komma igång med stämplingen. Måste även ringa och kolla upp hur jag ska gå tillväga när jag blir sjukskriven efter operationen... Bäst att skriva ner det här så jag kommer ihåg det. haha Ointressant för er andra kanske. Iaf, ska verkligen bli sååååå kul att få börja jobba igen. Extra kul kändes det när Frida berättade hur mycket de på jobbet har saknat mig och att alla (i personalen) tror att det här kommer bli det bästa för mig. Jag har världens bästa arbetskamrater! Och extra kul att få börja jobba med Frida igen. Hon har ju varit mammaledig nu ett år!

Jag är så glad att få lämna det här året bakom mig. Ni kan inte förstå allt jag gått igenom och fortfarande går igenom. Det är så jävla jobbigt. Och ensamt. Men, 2010 ska bli ett bra år. Det ska bli bra, med allt! Jag har lärt mig mycket, om både mig själv och andra. Jag vet vad jag inte bör säga till andra, jag har lärt mig...


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilka härliga bilder! Fin himmel var det i bakgrunden också :)

Jag "snor" listan ;)

Kram på dig

Postat av: Emelie

Eh jag snor den inte ,hade ju redan gjort den ,haha ! :D

Kram

2010-01-01 @ 15:08:37
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: Erika G

Vad fina bilderna blev!! :)

2010-01-01 @ 16:22:01
URL: http://erajkagr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback