Jokkmokksmarknaden och helgen i övrigt!

Vilken helg det har varit! Det känns som att vi bara hann komma till stugan för att sedan vända och köra hemåt igen. Helgen har gått alldeles för snabbt! Vi kom upp ganska sent, efter 20, på fredagkvällen eftersom vi var och skrev kontrakt på huset mellan fyra och fem! :D (WIIIIE för det). Sedan blev det nästan bara "piss å gå å ligg". haha Sedan upp för att åka med rälsbussen till marknaden på lördagmorgon. Bussen var dock försenad, men det gjorde ingenting för vi skulle ändå vara där så länge. Vi kom fram, leta matplats på någon resturang. Kom precis mitt i lunchstormen. Till slut fick vi plats på den tradionella kinarestaurangen. Sedan blev det ut och kolla på marknaden. Jag hittade saft, två par vantar för 160 kr!! Skitbilligt. :) Hittade även engelska kolor som jag älskar! Ni vet sådana kolor som fanns i "lillebrors kola" som man sålde åt klassen när man var liten. :) Vad hittade jag mer? haha Jo, pappa köpte Mintuu. hihi. (för att jag ville ha det alltså) det var snällt :) Jo, platspåsar också! Alltid bra att ha! Hittade dock inget trollstånd i år:( (Med troll alltså, inte med trollkonster) ;) Det var en mysig dag på marknaden. Speciellt hemfärden, den kommer jag aldrig glömma. Vi hade det så mysigt, jag & H! <3 Pappa tog en massa söta bilder på oss, men han har tappat kameran :( Jag vet jag såg när han stoppade in den i hans bröstficka... Så den är någonstans i eller utanför stugan :( Bara den inte är ute och allt blir förstört. Hoppas han har hittat den hemma, bland kläderna eller något...


Det var så himla vackert ute! -14 ungefär. Ganska lagom med tanke på att det var -28 i Arnemark ;)


Stundvis hade jag turen att få åka spark. Det gör så himla ont i tummarna när man har hoppat för länge. Sista biten hoppade jag hellre på ett ben än att gå på kryckorna. haha Men det var tungt för de som körde sparken, för det var sandat. En hade sagt i närheten av mamma "oj, har dem en spark på marknaden" mamma bara "prova själv att hoppa på kryckor så ska vi se hur länge du orkar". haha Mamma är stencool! Då tittade snubben på mig och förstod varför vi hade den iaf!

Men vet ni vad det största av allt var? JAG MISSADE ATT MELODIFESTIVALEN började lördagkväll! Jag brukar ju alltid ha stenkoll på det. Men icket i år! Jag hörde tv:n i bakgrunden efter vi kommit hem från marknaden, och hörde "VIDARE TILL GLOBEN" Jag bara "va, vad är det på tv, vem ska gå till GLOBEN" Och moster bara "Men melodifestivalen, den börjar ju idag" haha
 
När vi hade ätit klart på restaurangen, på marknaden, vet ni vem vi ser komma och gå (och går in på den restaurangen där vi åt) Självaste FOKI!! haha Det var kul! Jag och Sandra kom på efteråt att vi borde fan ha frågat om vi fick ta kort med henne ;) Hon var med hennes lilla kusin (det läste jag nyss i hennes blogg, att flickan hon var med var hennes lilla kusin). Det var kul! haha Lite onödigt vetande sådär.

Ett annat onödigt vetande kan vara att jag köpt Henkes dator. Blev billigast så ;) Och en annan grej. Hade tänkt boka flyg till Anna/Carro, eller ja till Sthlm, men ni fattar ju... Först i torsdags då kostade ungdom typ 1800 och vuxen 1500. Tyckte det var svindyrt (T & R alltså), och sedan fredagen då stod det att man inte kunde boka ungdomsbiljetter förrän lördagen, eller ringa till sas, för de uppdaterade sidan. Jag visste inte om jag skulle våga vänta men tänkte att dyrare än så kan det ju inte bli. Och vet ni, idag kostade ungdoms som vanligt, typ 1000 :) Wie, vad glad jag blev att jag väntade!

Idag har vi varit och besiktat huset (med besiktningsmannen förstås). Det fanns tyvärr lite läckage uppe på vindan. Så det måste åtgärdas. Henkes pappa tippade det ska kosta runt 15000... Så vi vill förhandla om priset, då ska ägarna gå ner 15000 (om det är det som det kostar) Vi måste ju ta dit någon byggare som kan uppskatta vad arbetet och materialet kommer att kosta)<

Jag skrev ju förut om ett test jag gjort, för att kolla om jag verkligen är allergisk mot laktos, testat visade att jag inte var det! Vad fan är det för fel på min mage då?? Visst, den kan ju vara känslig ändå, men??

Nu ska jag leta reda på en film vi ska se i ikväll :)

Tänkte försöka visa hur snabbt mina muskler har försvunnit! Snacka om skillnad!


Vet inte om det syns så bra men det är sjukt stor skillnad!!

Och så tänkte jag visa hur ärret ser ut, så känsliga tittare varnas ;) Fast nu ser det myyyycket finare och mindre äckligt ut än sist! (Har bytt omläggning idag)


Mysigt va? Kan ni se de två titthålen också ;)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha,oj okej xD

Han är skitsöt iallafall! Jo det ifnns väl typ bara en kille där...som är rätt ung iallafall xD



Låter som att din helg har varit fin :)

Hoppas knäet blir ännu bättre! <3



Kram!

Postat av: Carro

Ärret ser ju bra ut. Säg till om du behöver mer förband som tål vatten..;) Var massor att göra i fredag också så jag hann inte då heller. Ska kolla imorgon (jobbar dag). LÄngtar tills du kommer! Kram

2010-02-07 @ 22:10:25
Postat av: mamma

såret ser fint ut vad bra att marknaden var bra .Vilken tur att du väntade med att boka biljetten.

2010-02-08 @ 08:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback