Dag 11 -Mina syskon

Mina syskon ja! :) De är väldigt fina människor båda två, men också väldigt olika. Min äldsta bror, Jonas, är 27 år och bor i Älvsbyn. Han har inte alltid haft det så lätt i livet, men han har tagit sig upp! Han har även engagerat sig politiskt, vilket säkert har förvånat många som sett han växa upp (han har dyslexi) och jag måste säga att jag är mäkta stolt över honom och hur bra han har klarat sig, och hur bra han har lärt sig att handskas med dyslexin. Han är ju mer kung på ord än vad jag är! Han är så jäkla skicklig så det finns inte! Det kanske är svårt att skriva för hand, men på datorn är han kung! Och det är inte orden det sitter fast i om man säger så :) Han är en fin människa, och en fin bror. Tyvärr har vi inte haft så bra kontakt de senaste åren, jag vet egentligen inte varför. Det tycker jag är jättetråkigt! Men jag vet att han finns där och jag vet att han vet att om han får problem så kan han vända sig till mig, det har jag redan fått bevisat en gång, att han kan vända sig till mig. <3

Sedan har jag ju "lillebror" Nickas (Nicklas) som är två år äldre än mig men alla säger "lillebror" i förhållande till hur vi är i syskonskaran, eftersom båda är äldre så när vi pratar om honom säger vi "lillebror" så alla fattar vem av dem vi menar. haha Jag kommer ihåg när vi var små, då trodde de som inte kände oss att han var min lillebror. :P Kommer ihåg när vi beställde pizza en gång då man fick klubbor som barn och så gav de mig två och sa "och så ger du en till lillebror" :) Han är den jag var mest med när jag var liten, vi lekta med bilar tillsammans, OCH dockor, vi var flexibla och ställde upp för varandras lekar så att säga. :) Jag hoppas mamma har sparat den där bilmattan med vägarna (har du det mamma)? Jag har jättestarka minnen av den, hur många timmar vi har spenderat på den och lekt! Vi hade ett favorithus på den "banan" och vi var snälla och turades om med vem som fick "bo" i den. Kommer du ihåg det bror? :) Iaf, han är även den jag har mest kontakt med idag, han bor ju också här i Piteå så det blir väl lätt så. Han finns alltid där för mig och ställer upp i vått och torrt! Han är världens finaste "lille-storebror" :)

Jag älskar mina bröder, de är min familj, de är en del av mitt liv, de är ju en del av JAG liksom! Så kärlek till er mina kära bröder! Jag älskar er!

Kommentarer
Postat av: lillebror

Nog är du allt för underbar kära lillasyster tycker verkligen om allt gott du skriver om mig. Jo jag kommer ihåg bilmattan men dock inte huset du skrev om. Hoppas mamma har kvar den iaf. Hör av dig i helgen Älskar dig

2010-12-03 @ 16:01:26
Postat av: mamma

Det är klart att jag har kvar den.

2010-12-04 @ 06:35:56
Postat av: Anonym

fint :)

2010-12-06 @ 12:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback