Semesterhelgen i stugan :)


Sandra på sjön :)

Sådär. Då har jag återkommit hem från vår sköna helg i stugan. Fredag när vi kom upp gick vi i skogen och kollade efter hjortron. I år fanns det iaf, men vi var där försent, var ruttna alla hjortronen. Mycket synd. Sedan skulle vi ut på skön och fixa oss lite firrar. Men vi hade ingen mask, och ingen ville gräva. Så vad gör man? Man lyfter på mattan som är nedanför trappen, och fixar 4 små maskar. haha Jag förlorade min mask på en gång. Henke fick en liten fisk, och Nicklas en större en. (Som vi inte ens gjorde mat av, jag som ville grilla, men jag ville inte ta ut inälvorna ur dem) Sedan fick Nicke Picke Pö tjorv på rullen och vägrade klippa av det. Så vi satt där i båten typ en timma och väntade, ALLA andra ville hem men han skulle tjorva klart. haha Söt han är, men jag var less! Sedan blev det myshäng i soffan framför tv:n. Lördag bara mös vi på, åkte och köpte en tandborste i Kåbban till Henke som han hade glömt ta med. Grillade till middag, spelade nya lika par leka bäst spelet, vilken besvikelse! Jag ska försöka sälja det på tradera eller nåt, snacka om bortkastade pengar, skulle ha köpt det gamla spelet istället! Och så spelade vi yatzy, jag kom sist :P



Söndag steg vi (jag och H) upp tjugo i sex för att köra mot Umeå för att titta på en bil, vilken vi köpte också. En andrahandsbil, 99:a, gått bara 3800 mil och bara två ägare! Den ser helt ny ut invändigt! Sedan bjöd Jim & Sara oss på lunch, jättegod tacopaj som jag har fått receptet på =) Sedan körde vi till Skellefteå för att svänga in mot Skelleftehamn och Ursviken för att hälsa på farmors syster. Oj så glada dem blev. :) Sedan till Arnis för att hjälpa Henkes pappa köra en bil till Sikan, och så hem och äta väldigt sen middag och så kom Nicke & Sandris förbi en sväng och kikade på bilen och drack te. :)

Och nu är det måndag och min lediga vecka är påbörjad. Snart åker vi till Örebro också. :D Vad kul det ska bli.:) Nu tänkte jag ta tag i dagens planer, vilket inte är sådär jättemånga, men ändå. ;)

Den bästa bilden sparar jag till sist. Haha, Henke som inte hade någon kepa och ville skydda sig från myggen. :P Sötingen!



Kommentarer
Postat av: Erika G

Verkar som att ni haft en jättemysig helg!! :) hahaha, jag dööör vad rolig henke var med plastbåsen på huvudet?! hahah :D kramar

2010-08-23 @ 10:37:53
Postat av: Karin

Haha jag håller med Erika!! :D

Postat av: Linnea

Verkar som att ni haft en jättehärlig helg :) Skönt! jag bloggar också nu ;)

2010-08-23 @ 18:02:33
URL: http://linneali.blogg.se/
Postat av: Anonym

Låter riktigt mysigt, håller med alla andra som skrivit :) KÄnns som det varit riktigt avslappnat :) PYSS

2010-08-23 @ 18:32:58
Postat av: Linnea

sv: nej jag är inte alls kräsen, vore bara kul med nåt annat än standarddesignerna så om hon skulle vilja göra något snabbt och enkelt vore jag mer än nöjd :)

2010-08-23 @ 18:56:48
URL: http://linneali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback