Katt-tips?

Vi har ju länge varit sugen på att skaffa katt (nu när vi äntligen har hus). Men då många av våra vänner är allergiska så funderar vi nu på en allergivänlig sådan. Har ni något tips? Jag har försökt läsa på lite och vad jag har förstått så är sibiriska katter allergivänliga. Vad vet ni? Finns det fler? (Nakenkatter är INGET alternativ) Katten SKA HA päls. ;)




Jag menar, hur söt är inte den? Dock är den ju ganska dyr... Så isf måste vi vänta ett tag och spara pengar. Finns dock en i Piteå... Leveransklar 1 Juli, så det vore ju perfekt... Men den kostar 8000 och det är tyvärr pengar vi inte har... Eller har, de ska ju gå till huset!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Devon rex är en katt ras som många allergiker tål, men dom är inte så söta.

Postat av: mamma

Du kan höra med Eva hon vet nog.

2010-04-23 @ 05:42:58
Postat av: Jenny

Jag är ju jätte allergisk mot katt. Tål inte alls de katter som påstås man ska tåla. Däremot brukar det fungera bättre med "bondkatt".

2010-04-23 @ 08:23:39
Postat av: sassa

ååh ska ni köpa katt! fuskigt! :)

jag tror de är ganska individuellt, nån som va allergisk tålde våran katt som va perser/norsk skogskatt har jag för mig!

2010-04-23 @ 13:25:47
Postat av: Erika

Det lät som ett jättebra lax-recept! kan du inte skicka det? ;)



Tack för hustitten idag också, tror det kommer att bli jättefint! :D

2010-04-23 @ 13:59:11
Postat av: karin

nä eller hur :P det är ju bara 3 i veckan typ.. :P haha. gu vilken söt kisse :)

2010-04-23 @ 14:10:32
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men typiskt också :) kanske jag ringer ändå och kommer å kikar på huset senare ikväll ;) vi hörs!

2010-04-23 @ 15:19:03
URL: http://psafia.blogg.se/
Postat av: Erika G

Det lät ju jättegott! Ska prova det till veckan :) ja, det ska bli så spännande att se resultatet sedan, men jäklar alltså vad snabba ni är ändå. alla vet ju hur länge vi höll på att riva tapet i sovrummet... hahaha.. men tillslut så, det är så roligt när det är klart och man vet att man gjort det alldeles själv :D kramar

2010-04-23 @ 16:21:11
Postat av: Carro

Om ni ändrar er och vill ha en "vanlig" katt så har min katts barn fått kattungar och min katt får strax ungar hon med! Stor kram!

2010-04-24 @ 12:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback