Jag går här mot nånting, min egen soluppgång

Jag vet inte riktigt var jag ska börja för att beskriva helgen och Anna har beskrivit så bra på hennes blogg också.  Vi har haft det otroligt mysigt ihop i alla fulla fall :) Min tripp började torsdag vid elva. När jag var på Arlanda upptäckte jag ganska snabbt att min väska inte kom upp på bandet. Fick ringa och tjorva lite men Sas-kvinnan var jättetrevlig som tur var. Hon förklarade att den med all säkerhet mest troligt kommer att återfinna sig samma dag. Hon trodde den skulle komma med nästa flyg från Luleå. Jag hann tänka alla möjliga tankar som att jag skulle vara tvungen vänta på Arlanda, missa bussen till Kristinehamn och inte ha råd att köpa mig en ny. Men hon förklarade att jag fick köpa det nödvändigaste jag behövde under tiden min väska är borta och sedan visa kvitton så får jag tillbaka de pengarna såvida det inte överstiger 7-800 kr. Kl 14 fick jag veta de hade hittat väskan och att den skulle få åka buss till Karlstad och sedan Taxi till Dalgatan ;) Kl 19.30 ca, kom den fram. Jag köpte lite nödvändigheter jag behövde, som linsvätska, schampo, balsam, deo och ett par trosor, ifall den inte skulle komma fram samma kväll så nu återstår det att se om jag verkligen får tillbaka de pengarna. :)



Iaf, jag och Anna har hunnit med väldigt mycket; allt från fikamys i lugnet i skärgården (det var fridfullt), till te-picknick under ett träd med tända ljus i skymningen och musikspelande. (Väldigt mys), till matlagning, till västkust mys med hennes vänner och Uno, till en nära döden upplevelse med två stångandes älgar. - Det var äckligt. Det var så här att vi var på väg hem från västkusten och så ser jag skymten av en älg och säger till Anna (som kör) att det är en älg där så hon stannar. Vi andas ut och begrundar hur stora de verkligen är. Så ser jag EN TILL älg! Oj, så stora de är, tänker vi och överväger tanken att fotografera dem. Sedan börjar de stångas där på sidan av vägen (två hanar) och så frågar Anna vad hon ska göra, jag bara "BACKA" och precis när hon lagt in backen så springer älgarna MOT BILEN, jag trodde fan han skulle stånga rutan. Fatta vad stora och äckliga de är. Anna backade som aldrig förr och sedan utbrast hon "nu då? törs vi köra?" Alla bara "Kööööööör". Och hon gaaaaaaasa som aldrig förr! Det tog ett bra tag innan chocken lade sig. Fy fan säger jag bara! Hoppas jag aldrig behöver vara med om det igen! Tur att Anna är en skicklig förare som hanterade situationen bra. Teamwork som heter duga, vi skötte det bra båda två, men det var nog vi två som blev mest chockade också. FY FAN! 

Annars har blivit en hel del höstmys med höstte och hösthonung, musik, fotografering (anna, och jag modell), ansiktsmaskar och pratstunder till sent på nätterna. Jag skulle kunna sammanfatta helgen som en riktig vänskapshelg på hög nivå. Det gör så ont att vi bor så långt ifrån varandra att vi inte kan träffas så ofta som vi vill. Men minnena av de här dagarna kommer jag att bära med mig länge och glädjas av. <3 Tur det finns internet, och handskrivna brev säger jag bara. :) Visste ni att fast vi bor så långt ifrån varandra så brukar vi ha testunder tillsammans? Det är riktigt mys de! En riktigt fin vän de där! <3





Kommentarer
Postat av: Carro

Vilken toppenhelg ni verkar ha haft! Kul! Jag glömde svara på ditt sms, jag skrev vad jag skulle svara och skulle precis skicka det när mamma ringde och sen föll det i glömska. Hoppas allt är bra! Kram!

2009-09-14 @ 08:52:18
Postat av: karin

vilken härlig helg! men oj vad obehagligt med älgarna!!! :S shit alltså..! var det där teet gott? :) såg ditt sms, jag kommer gärna imorgon :) om jag nu inte får kvällsjobb. men det tror jag inte :) ska svara sen på sms:et..!

Postat av: Sofia

2009-09-14 @ 15:05:41
URL: http://psafia.blogg.se/
Postat av: Erika G

Verkar som att du haft en härlig helg :) men otäckt det där med älgarna!

2009-09-14 @ 16:13:04
URL: http://erajkagr.blogg.se/
Postat av: anna

Åh vad fint du skrivit :'] Älgarna kan vi bocka av från listan över saker man kan va med om, för det vill jag slippa i framtiden. I alla fall det att de springer mot bilen, usch :( Och teamworket kunde inte varit bättre!



Saknar dig så jag nästan går av på mitten. Sååå tomt! Maja sov i din säng i natt haha, hon saknar nog dig också.



Honungen är ju köpt på Oxhälja, men trodde det skulle finnas nåt liknande att köpa i alla fall. Men det kanske det inte gör då. Just den finns i Kga så kanske kan kolla upp och köpa med en burk om den finns. Ska kolla på storforsmarken också ifall de ställer upp där också, vet ju aldrig.



Saaaaaaknar dig.

2009-09-14 @ 18:15:52
URL: http://evighet.blogg.se/
Postat av: maud sandberg

Oj vad ni har det mysigt tillsammans,synd att du inte hann fota älgarna hoppas att ditt te som du köpte i går var gott.

2009-09-14 @ 20:40:40
Postat av: Sofie

Tack så mkt! Han är verkligen underbar! =) Jodå det är bara att komma och hälsa på! Det är bara att säga till =) kram på dig

2009-09-15 @ 18:15:07
URL: http://sofiea85.blogg.se/
Postat av: Stephanie

fin blogg! :) allt väl?

2009-09-15 @ 18:35:52
URL: http://stephys.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nej de är inte de i kälen om de var de du mena!? Och nej de är inte nära djupviken de är i Stridholm. vi vill ju inte bo inne i Pite pga hundarna, vill kunna ha dom lösa. Men de tar ju bara en kvart in till stan så de är ju inte så jätte långt bort =) skickar en länk på huset så du får se =D http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/264442

2009-09-15 @ 23:05:32
URL: http://sandrarova.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud så fin blogg du har vännen. <3 Och du å Anna är så söta och fina. Ska bli så mys att ses till december! Missu. Kramar

2009-09-22 @ 10:27:33
URL: http://powercarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback