Framtiden tillhör dem som tror på sina vackra drömmar

När jag körde hem från Piteå och nästan var framme innan (närmare sagt tre korsningar innan min "hemkorsning" så har det skett en olycka. Inte i korsningen utan mellan två korsningar. En man som de var på väg in med i ambulansen och massa folk runt omkring och bilar. Jag blir alltid lika rätt när sådant händer. När jag kom hem och satte mig här så såg jag en bok jag fått av en kär vän en gång i tiden "hopp! drömmar!". Jag slår upp en sida och där står det; "framtiden tillhör dem som tror på sina vackra drömmar"

Ibland är det jobbigt att verkligen tänka så mycket. Alltså seriöst. Sjukt m y c k e t. På både bra, mindre bra och kanske helt onödiga saker. På saker som kanske inte ens har hänt, men jag kan fantisera att OM det händer. Eller att tro att det ska bli en viss grej ur en viss situation. Idag hände en grej som verkligen fick mig att tänka lite mer. En rätt komisk grej som jag egentligen bara kan prata med Henke om. haha Jag hoppas jag kommer ihåg att berätta det sen, törs inte skicka sms nu när han lagt sig. =) Men tänk hur hjärnan fungerar egentligen. dDen är alltbra grym ibland! (både grym som i elak och grym på att den verkligen funkar på alla möjliga sätt) Häftigt.

Såg idol nyss vem som gick vidare, helt rätt enligt mig. (jag är dålig på namn, men Mariette och Erika va)?

I veckan händer det många trevliga saker. Igår var jag en snabbis hos Frida och sen gick vi ut på en promenad tillsammans. Det var trevligt, det är inte alltid bara vi två har tid för varandra. Få prata ordentligt med min kära låtsassyster. :) Idag var jag då på byn, åt middag med mamma och såg Idol hos Simon där även Natta, Stina, Karin & Stewen var. Imorgon ska jag se Greys med Erika (jag hoppas det är på tapeten fortfarande), har bara lite avsnitt att hinna se. Är fortfarande på avsnitt 3, men slutet av det. haha Ska se lite nu tills jag somnar och lite imorgon så får vi se var jag hamnar. =) Greysmaraton. haha Sedan torsdag ska jag se bio med Stina. Det är även tjejkväll på stan, så hon ska komma tidigare så ska vi gå på stan och umgås bara vi. =) Det var var verkligen längesen så det ska bli trevligt. Fredag så skulle jag följa Henke och Fredde till Boden för att kolla skidor på skifix, men jag tänkte steget längre än dem. De har nämligen stängt för säsongen och öppnar först i oktober. Men det är ju på torsdag, så om vi har tur så. :) Och på kvällen var det tänkt att vi skulle ha idolkväll här med lite mys sådär..:) Men det verkar bli i älvsbyn istället och jag känner inte jag har råd med det, när jag varit där idag, och så boden på fredag, och blir ju onödigt att köra från boden till piteå för att lämna Fredde och sedan till älvsbyn igen, och så hade vi ju som planerat detta. Och lördag ska vi till byn för vi ska på födelsedagsmiddag för pappa. Så vi tänkte köra det ändå, idolkväll med mys alltså. =) Dock har jag en tendens att det blir såhär "för mycket" en vecka sedan kan det vara dött länge. Men det är kul, även om jag inte alltid har orken just nu, så får jag ju ork av sådant här, fastän det tar på krafterna. Svårt att förklara, men det är kul!

Ska försöka ta mig upp 8 imorgon också. Men jag är trött. Och har inte sett Greys än :P Och ska leta upp en ny mail att skaffa.

Jag & Carro har förresten bokat flyget till Sthlm till julkonserten nu. Skönt att det är gjort. Det är ju så svårt att få tag i flyg när det är sådär nära jul så det gäller ju att boka i tid. =) Det blir dock två tidiga morgnar men det funkar för en sådan grej. :)

Nej, nu blir mina tankar för sömniga och dåliga, då orkar ingen lyssna. :)
Hoppas ni får en godnatt allesammans. =) Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jaha okej =) Jo de luktar sjukt gott är helt in love i den =D

Postat av: karin

jepp, mariette och erika var det. alldeles rätt tyckte jag med :) hehe skulle vara kul med "sömniga och dåliga" tankar, jag orkar visst lyssna :D blev lite nyfiken på vad det kan vara, haha. ;D

2009-09-30 @ 08:41:54
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Vi orkar alltid lyssna/läsa! :)



Jahaa okej, då förstår jag, kan tänka mig att det måste vara lite trist att inte ha sin egna dag på något vis, även fast det kanske varit kul att kunna fira födelsedagen tillsammans. Men jag hoppas att denna femtonde oktober som kommer, blir som din egna dag! :)



Grattis i förskott sötis!

2009-09-30 @ 10:06:16
URL: http://jacobssonjennifer.blogg.se/
Postat av: erika

Ja det är bara att titta in med ljusen om du har vägarna förbi, vi är nog hemma i helgen. :) syns! kramar

2009-09-30 @ 21:06:30
URL: http://erajkagr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback