Bankrån i lilla Älvsbyn!

Bankrån i lilla Älvsbyn och antagligen rånarbilen som brändes upp i Hällan (grannbyn till mitt Nystrand för er som inte vet det) ojoj! De misstänkta rånarna är visst gripna nu.!

Och mina vänner... Gissa vad jag hunnit med att göra idag? Jo, det är nämligen så att jag har lagat ett hål i en visdomstand utan bedövning! Fan, det gjorde faktiskt ont. Men till slut kände jag ingen smärta längre, för det gjorde ont hela tiden. Dock måste jag tillbaka för det är hål i en annan visdomstand också. :S Varför tar dem inte bara bort eländet? För jag har en tredje visdomstand som växer snett mot granntanden. Det är bara den fjärde som kan bete sig normalt.

Före tandläkaren besiktade jag bilen också. Pärlan går alltid igenom :) Dock ett lyse som måste bytas, men behöver inte komma tillbaka för det. Tänkte höra med Stina om hon kan fixa nåt billigt till mig ;) Sedan blir den nog såld, nu när jag fått tummen ur för att besikta den (ingen vill ju köpa en bil som strax ska besiktas). MEN, jag pratade med Carro nyss och kom till den insikten att varför säljer jag en bil som är så hållbar, bensinsnål, fin och alldeles, alldeles perfekt... Lite ångest för det har jag, men jag har bestämt mig. Pärlan ska få ett nytt hem!

Och när jag gick från tandläkaren gjorde knät sådär igen! Det här kommer ju inte sluta bra om det gör sådär hela tiden. Igår gick jag & Henke ut en sväng, kanske 40-45 min, och under den tiden gjorde knät så säkert minst 5 gånger. Det blir typ var tionde minut om jag ska gå ut på en promenad....

Less.nu, ja det är jag det. Jag önskar jag kunde skriva vad som helst här. Det skulle kännas så mycket bättre då... Men det gör jag inte. Jag står inför ett dilemma just nu. Jag önskar jag kunde ringa och säga det till någon, det är så löjligt, därför gör jag det inte. För jag VET ju vad jag borde göra, men är skönt att kunna bolla det, varför det är si eller så liksom. (men i publicerande stund HAR jag faktiskt gjort det) Det måste vara en bra grej, tror jag.

OCH, Henkes USB ingångar krånglar alltid! Den känner inte igen min hårddisk så jag kommer inte åt mina bilder. BLÄ (han har den bärbara med sig till Aitikk) (tur han ringde upp och berättade hur jag skulle göra med ljudet, nu är det klart :) Hårddisken kom jag åt på egen hand :)

Dock berättade han att en av hans kompisar (en av mina bröders barndomskompis, så även min) har ramlat tre meter ner rakt i marken, fick fara med ambulanshelikopter till Sunderbyn, så vi vet inte hur skadad han är. :/

Puss på er! Nu ska jag fortsätta smida underbara planer med Carro på msn :)


Utsikten från hundberget i lördags!

Kommentarer
Postat av: sass

ni verkar ha duktiga poliser däruppe! :)

2009-10-05 @ 13:50:22
Postat av: emma

ha,ha ja tänk rån i lilla älvsbyn! ja jag hörde semagol ramlat ned.. fattar inte hur han lyckades riktigt.. de känns ju inte direkt som att man kastar sig ut från en dörr bara sådär, men han kanske var full? vad vet vi:p

Ta och kolla upp dit knä förresten, du ska inte behöva ha ont om du kan slippa de.. ibland kan de ju vara ganska lätt åtgärdat, kan ju vara nå som hakat loss typ. ¨

somliga har tur, inga visdomständer alls:p och verkar inte få några heller enligt tandläkarna!

2009-10-05 @ 15:24:24
Postat av: Sara till Emma

till emma: jag har fått höra det är tommy, inte nån semagol?

2009-10-05 @ 15:37:32
Postat av: till emma igen :P

till emma igen :P visste inte han kallades så, henke kallar honom inte för det så jag har aldrig hört det förr :P

2009-10-05 @ 16:00:42
Postat av: Carro

Hoppas planerna går ihop sig!:)

2009-10-05 @ 19:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback