Skidåkardag!


Så här såg det ut imorse! :) Det här räknar jag som den första officiella ligga-kvar-snö-på-marken-dagen! :D Då blev man minsann ännu mer pepp på Kåbban, fastän jag vägrade inse att jag skulle upp ur sängen! Jag fick för mig att Henke skulle jobba och jag tänkte "åh, vad skönt, jag behöver inte stiga upp" för jag var så jäkla trött, men upp kom jag tillslut :)


Ja, jag har raderat ett litet inlägg som kanske inte var så smart skrivet vid en dålig tidpunkt i mitt liv. Igår alltså. Men, jag har sparat det som utkast, för mig själv att titta på, ifall att... Nu är det så här att jag försöker lämna mörkret som varit de senaste framförallt två veckorna, och jag ber om ursäkt för er som läste det där inlägget och för alla som jag kan ha sårat eller gjort ledsna. Det är inte min mening, och det är inte jag, hoppas jag. Jag fattar inte varför jag ens skrev det, för JAG VET, att det är ingen som kommenterar det. Det är bara folk som tycker jag är patetisk som skriver så. Det är jag inte ute efter, det jag är ute efter är väl antagligen en snäll kommentar, som säger att det inte är så illa som jag tror. Och jag fick en sådan. Tack underbara Carro! <3

Iaf, jag har lämnat mörkret, försöker leta mig mot ljuset. Idag var vi i Kåbban som sagt. Det var trevligt! Jeppe är kul! (Inte Henkes föräldrars hund utan hans kompis) ;) haha De hade äntligen öppnat familjebacken på full längd. Mot slutet var övre delen av backen så sjukt underbar. Jag började äntligen få lite hopp att det sker något slags framsteg i min slalom karriär ;) Det var lite illa där ett tag, blev grinig som vanligt. :P Men, efter lite mat i magen och något bättre backe där uppe (när nog många hade åkt bort lite snö, den var alltså inte nypistad), så kom hoppet tillbaka, men då var det nästan dags att åka hem, men jag fick några fina åk där på slutet. :) Sista delen av backen var lika dålig som sist. Bonus till mig som var den enda som inte vurpade. (Eller minus till mig för att jag inte satsade fullt ut och tog chansen/risken att ramla) ;) Så nu blir det inte Kåbban förrän vi firar 2 år <3


Henke och Jeppe innan hemgång :)


Jag som var ganska nöjd med dagen. :) Och så ser ni min nya halsgrej :) Fleece nertill och jätteskön!

Nu väntar jag på att Henke ska komma hem med några grabbar, Jeppe och Fredde. Vi ska laga tacos (de kanske förväntar sig att jag borde ha börjat)? Men det har jag inte :) Tänkte grabbarna ska få styra i köket. :) Sedan hade vi tänkt se bio men det gick ingen bra i den salongen vi ville se i (de har gjort om i stora salongen), så då blir det nog film här hemma istället. (De kommer att se mitt scrapkaos) Ni vet förra bilden när Erika & Karin var här? Det ser ut så nu också, fast med BARA mina grejer. Hur är det möjligt? Usch, det är så stökigt här, fast egentligen är det väl det som gör den största delen, men jag mår dåligt när det är stökigt, speciellt om andra ska se det!

Imorgon är det Farsdag. Vilket innebär, enligt tradition, besök hos farfar där pappa också kommer vara förstås. Jag har gjort 3 st jättefina farsdagskort. :) Ett till Henkes pappa (vi ska såklart till Arnis också), ett till pappa och ett till farfar. :) Bibbi ska också till Älvsbyn för att fira Farsdag så vi tänkte kanske försöka hinna träffas också.

Ser ni, redan massa att se framemot :) Nu har Jeppe och Henke kommit, Fredde kommer nog senare antar jag. ;) Och jag glömde publicera inlägget innan, nu har vi ätit och de gjorde sitt jobb bra. :) Det gick bra och nu är det dags för filmmys snart :)

Ha en bra kväll allihopa!
Kramar från mig! 

Kommentarer
Postat av: tant a-m

STOR kram till dig! Opublicerad som publicerad. Dåliga finns det många av.. tur iallafall att vi har fina stunder att se. :)



Tack för kommentaren förresten, "sjalinspiratorisk kvinna" är nog något helt nytt.. ;)

Postat av: Anonym

Den passade fint till glajjerna, eller tvärtom ;)



Hoppas du hann åka lite åt mig med, hihi. blir så avundsjuk ju:P



Sen, Jag hann faktiskt aldrig läsa det inlägget du skrev om men hade jag det hade jag säkert skrivit något... och jag tycker inte du är patetisk heller. Ville bara säga det så du vet!



ha en bra kväll du också. Kram

2009-11-07 @ 19:21:56
Postat av: maud sandberg

ni har åkt och myst det ser jag på kortet, vad mycket snö vad fin halskragen är måste nog köpa en egen.

2009-11-08 @ 08:26:15
Postat av: Sofie

I helgen har det varit full rulle då krilles mamma fyllt 50 :) Det har varit skoj!



va härligt att få va ute och åka! Jag önskar jag kunde åka slalom!

2009-11-08 @ 15:35:18
URL: http://sofiea85.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Det verkar blivit något fel, jag har skrivit flera kommenterer men nu när jag söker igen dem så hittar jag dem inte. :( Men jag tycker absolut vi ska hitta på något nästa gång jag är hemma under någon extra dag, kanske ta en filmkväll eller något annat trevligt. Tycker också vi borde köra på en rese-repris! :)

2009-11-08 @ 19:20:48
URL: http://jacobssonjennifer.blogg.se/
Postat av: Carro

Härligt med slalom!:) Kram

2009-11-09 @ 10:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback