Sozopol 2009

Hej och hå allesammans!
Nu ska ni få höra vilka äventyr jag varit med om ;)


Vi har alltså varit i Sozopol i Bulgarien tillsammans med Thomas och Jennifer (även kallad Skorpan/kräftan och Smulan) haha Sozopol låg ungefär en timmas bilresa utanför Burgas och var ett lugnt och familjevänligt ställe. Vi ville vara på ett sådant ställe eftersom Henke varit i både Sunny Beach och Golden Sands så han ville se något annat och detta var inte en "supar-semester" utan en "ta-det-lugnt-semester". Vi trivdes väldigt bra och det visade sig att vi var de första turisterna på hotellet för säsongen. Därmed fick vi en vinflaska till den första frukosten vi åt. Vi frågade om vi kunde spara den till kvällen (för vi var inte sugna på vin på morgonen) haha Jag kan säga att den vinflaskan såg vi aldrig mer. Stranden låg precis nedanför hotellet. Det vi inte visste förrän apolloguiden sa det var att det var en nudiststrand. haha (det var ju ändå bara vi på den stranden så vi brydde oss ju inte, men tänk om det varit högsäsong. Då borde det kanske stå i katalogerna? Men gick man runt hörnet kom man förbi den sk. nudiststranden och kom till den vanliga.

Det var bara en kille vid namnet Alex som kunde prata engelska, de andra bara gissade.  Jag och Jennifer skulle beställa fruktsallad utan grädde och vi sa frenetiskt "NOOOO CREAM" och viftade nekande med händerna för att understryka NOOO. Vad fick vi? Svar: massa grädde! Det tråkiga var att eftersom folket började komma först under de sista dagarna vi var där så fanns det heller inte mycket annat att hyra på stränderna än trampbåtar. haha! (vi hyrde såklart en sådan i brist på annat) Vädret var verkligen på vår sida och allt var toppen. Vi bara njöt och tog det lugnt. Vi gick runt hela Sozopol också en dag. Det var mysigt och så otroligt vackert att se! Vi tog oss en shoppingtur till Burgas Plaza (som lät så extremt) men det fanns inte mycket. Köpte en kofta och en tröja på New Yorker. Taxichaffisen fick 40 leva av oss för att köra oss dit. Sedan började han frenetiskt tjata om att få hämta oss och så sa han "tree a clock, NOOO money". Vi frågade om han menade att vi betalade hela nu och så inget på hemresan, men nog skulle han ha 40 då också (normalpris är 15 så han fick överkurs ändå av oss) Men ändå sa han hela tiden "tree a clock, NOOO money". Det slutade med att vi var less kl 14 så vi tog en annan taxi för 30 leva tillbaka :p Stackarn som körde 8 mil för att hämta oss (fram och tillbaka från Sozopol) Vi vågade inte gå förbi taxistället igen i rädsla för att bli dödade. haha

På kvällarna var vi vid stranden och spelade strandspel och njöt till solnedgången eller så satt vi på balkongen och spelade kort, eller gick in till "centrum" för en promenad och köpa lite onödigheter. Riktigt mysig semester måste jag säga! Jag har inte riktigt insett hur underbart vi faktiskt hade det förrän nu när jag är hemma. Och inte minst måste jag tacka för att jag fått lära känna Jennifer genom denna resa ännu mer. Du är en bra tjej vännen och jag tycker om dig! Håll fast vid Thomme och så måste vi ha den där omtalade hemmabakande specialpizzakvällen snart. haha

Här kommer några bilder!



Thomas och Jennifer framför den fina fontänen:)


Rundvandringspaus


På väg hem från "centrum"!


Jag skrev "HEJ" på Henkes rygg. (Det syns än *stolt* )


Vi!


Henke lekte proffsfotograf på stranden en kväll ;)


Som sagt ;)


Syns inte att vi skrattar va? Vi fick vänta så ofantligt länge innan Thomme tog kortet :P


Henke köpte en sådan här bräda som man åker på SANDEN med. Han visade hur lik han var hulken ;)

Dagsvandring :)


Sista kvällen på hotellet. Jag och Henke spelade lite pingis, jag visste inte att jag var sååå bra. Det var jämt :)


Jennifer!


Thomas och Jennifer i vårt rum för lite kortspel! :)


Jennifer och Thomas


Denna bild får avsluta denna berättelse. Det var tråkigt att åka hem, men samtidigt skönt. Men några dagar till hade inte varit helt fel :)




Grattis till världens bästa Karin måste jag också säga! Ett år närmare 30 ;) Nu är ni alla pensionärer snart, jag är den enda som förblir ung ett  bra tag till ;) Längtar tills du kommer hem så jag får krama och gratta dig mer ordentligt :D Har en present som väntar på dig här hemma <3 Älskar dig vännen och hoppas du har fått den toppendag du förtjänar! <3 Ta hand om dig!


GRATTIS VÄNNEN PÅ 22-ÅRS DAGEN! <3

Kommentarer
Postat av: Jenny & ligan ..

Ååååh jag älskar din röda klänning .. <3 Den måste du alltid ha på dig ..



Henrik var faktiskt lite lik Hulken .. Bara de gröna som fattades ;)



Tack för kortet !!

kram kram

Postat av: anna

Åh vilka fina kort vännen,s er så härligt ut :D

2009-06-01 @ 11:49:04
Postat av: Carro

Fina bilder och ´vad glad jag blir att ni har haft det kul och skönt! Kram

2009-06-01 @ 15:01:30
Postat av: Erika

haha, vad shysst du är då som märker henke med HEJ?! ;) jättefina bilder! ser ut som att ni haft en underbar semester! :) kramo

2009-06-01 @ 15:34:18
URL: http://erajkagr.blogg.se/
Postat av: karin

ååhh vilka härliga bilder! haha roligt det där med hej:et på henkes rygg.. :D tack för gratulationerna :) har 0.00 på telefonen så har inte kunnat svara.. love you, syns snart min bästa sarabanana!! bamsekram

2009-06-01 @ 21:15:11
URL: http://dublincalling.blogg.se/
Postat av: karin

tack :) jag fick vänneraffischen, en t-shirt, nyckelring och en studsboll med glitter och ett får i :D haha. åhh längtar efter ditt brev!

vi är på kallax typ 22.30-23 på kvällen och jo tommy och erika kommer :) kramisar!

2009-06-03 @ 21:09:28
URL: http://dublincalling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback