Slalom i kyla!


Var tvungen stanna efter vägen till stugan för det var så fint med månen :)

Vi åkte upp till kåbban och åkte slalom i tisdags med Balton och några kompisar till honom. Det var svinkallt ute, -28 för att vara exakt. Det blev tre slalomåk för mig, sedan körde jag till stugan och väntade på att H skulle bli less. Han frös typ ingenting. Önskar jag vore som han! Jag fryser ju jämt! Vintern är en stor plåga för mig. Till slut var de klara och jag tog mamma och moster med mig och körde och hämtade upp honom. Vi sov alltså i stugan till onsdagen, där var alltså vi, mamma, pappa, moster och hennes man. Mycket mysigt. Vi spelade bissmark och chicago, som vanligt! <3 Det är så mysigt att komma dit och veta att allting är som det alltid varit :)




Onsdagen började med med -23 grader och vår bil startade inte. Konstigt att den gjorde det då det var -28. Ajja, vi fick stora problem. Mats fick igång hans bil och vi försökte flera gånger få igång Omegan, men utan resultat. Vi ringde Erika & Tommy som var på väg och bad dem komma förbi stugan så vi kunde åka med dem. Vi tänkte lämna Omegan i stugan och hämta den någon dag då det var varmare... Vi spanade ut genom fönstret för att se när de skulle komma, så de inte skulle köra förbi. Vi tyckte det tog väldigt lång tid... Till slut ringer Erika och de har kört helt fel. haha, så de fick köra direkt till Kåbban och vi fick igång omegan på sista försöket. Så då körde vi till Kåbban och lät den stå på de två timmarna vi var där och åkte. Backen var sååå sjukt bra att det inte gjorde något att det var så kallt. Högst upp frös man dock ingenting, så man fick "värma" sig lite där. haha Stort plus till Tommy som alltså trotsade kylan och åkte slalom för ALLRA FÖRSTA gången! Han var jätteduktig för att vara nybörjare!


Det var så himla vackert!

Tack för en toppendag E & T!


Kommentarer
Postat av: Erika G

Tack själv!! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback