Kylan biter sig in




-13 grader och kylan biter sig in. Den kryper sig närmare och närmare in på kroppen. Jag hatar att frysa. Hellre svettas jag ihjäl än fryser ihjäl. Kallare ska det bli, sägs det :S Det vackra är att det är vackert ute, snön ligger kvar på träden och det är alldeles vitt på marken. Det är vackert. Julen närmare sig med stormsteg, för första gången sedan jag tog studenten är jag "ledig" hela julen. Det känns konstigt. Jag ska verkligen försöka njuta av den, för vem vet när jag är ledig julen nästa gång? På måndag är det dags för att träffa finfina vänner och gå på julkonsert och få den där extra, extra, fina julkänslan. Jag hoppas den kommer i år igen :) Det är alltså bara 5 dagar kvar! Galet! 


 
Vår superfina julgran! Den är så tät och fin. Det var jättesvårt att fota den så att ni skulle kunna få se den som ur våra ögon. Men det är omöjligt. Vi har iaf en färgad slinga, om det inte syns. Supermysigt :) Det är så bra också att man ser julgranen ur alla våra fönster, utom möjligtvis toan och datarummet :p

Åh, vad jag hoppas!! Jag vill det här så jävla mycket! Jag vet det antagligen inte är möjligt, men hoppas kan man ju! Hoppet är det sista som överger människan!


Den här, mina vänner, den har hängt med länge. Jag minns inte riktigt hur jag fick den (kan ha varit av farmor, mamma minns du) ? Jag har skrivit "Sara S" under den med blyerts, jag trodde jag hade skrivit årtal, men det syns då inte längre. MEN, den här har en speciell betydelse för mig. Jag älskade julen när jag var liten, ännu mer än nu (om det är möjligt), och jag var så ledsen för att jag var tvungen ta bort alla fina julgrejer när julen var över. Jag gömde unden denna bakom gardinen, så inte mamma skulle se den, så kunde jag se den och tänka på julen när jag ville. haha Jag minns det sååå tydligt, hur jag tänkte, allt! Så den är värdefull för mig <3


Kommentarer
Postat av: sassa

vilken tjusig julgran ni har! :) nuvill jag också pynta!!

2009-12-16 @ 12:43:07
Postat av: karin

herreminje vilken fin gran :) piff och puff-varning i år igen :D och vilken söt prydnad, tänk vad små grejer kan betyda :) vad är det du hoppas på? kram!

Postat av: Anonym

var det den granen ni hade märkt ut? ;) Mysigt med snön, och vi har den vi också :) Tyvärr måste det ju vara kallt förr att den ska finnas. Men minsu 13 är ju lite överdrivet ;) När jag var ute i förmiddags blåste det och kändes som man befann sig uppe på ett fjäll. Inget fel i det dock, om jag haft slalomskidorna på...;)

2009-12-16 @ 21:02:13
Postat av: mamma

den är i från sverker du fick den då du 5 eller sex år han tyckte att den var du

2009-12-16 @ 21:28:40
Postat av: anna

kom på att jag kanske ska svara här eftersom du inte läser (men gör det för jag svara på en grej)



Citatet var det Ida som sa, när jag sa det var sextonde men hon trodde stenhårt på att det var femtonde. Sen insåg hon att hon måste ha fel, alltså glömt luckan ;) Vi hade jättemysigt verkligen. Höll på hela dagen, sju timmar :) Sen julgodis är väl sånt man åter till jul, typ som påskgodis. Tänker jag i alla fall, inte är det då bara knäck som är julgodis för mig. kola och choklad. och nötter har man ju mycket till jul. Vi gjorde julchoklad som vi blandade med olika saker. Nästa gång blir det kanske mer avancerat, det här var ju lätt som en plätt ;)

2009-12-16 @ 21:41:49
URL: http://evighet.blogg.se/
Postat av: C

-30 har vi då.... lite kallare än er. Shit man fryser ihjäl ju!! :/ super söt gran söta! thihi. åh nu är det inte länge kvar tills vi ses igen alltså. KRAM

2009-12-16 @ 22:08:36
URL: http://youfeedmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback