Jul hemma hos oss

Jag slog på spotify nyss och kom att tänka på möten mellan olika personer. Hur vissa personer har kommit att betyda jättemycket för mig. Men de har inte en susning om vad de har betytt för mig. Det kan vara personer jag inte har någon kontakt med alls idag. Jag skulle så mycket vilja att de skulle veta exakt vad de har betytt för mig... Små grejer, små möten, HAR betydelse.



Här kommer lite bilder hur juligt det är i vårt hem :)


Sovrumsfönstret


Gjorde denna lilla grej idag. Jag bara såg bilden (som jag råkat skriva ut i alldeles för stor storlek än vad som var tänkt), så jag tänkte det är lika bra att göra något av det. Så jag har hänt upp den ovanför sängen. Det betyder otur att hänga tavlar över sängen har jag hört, men den här är väl ingen tavla, och dessutom är det inte hårt om det ramlar ner ;)


Den där tomten har inte bara ett år på nacken... Den har fått följa med mig från Nystrand. Den har en sådan där skruvgrej så den kan gå ;) Nostalgi på hög nivå!


Tvbänken


Vardagsrummet. Lägg märke till tomtarna på bordet ute på terassen!


Ett av vardagsrumsfönstrena. Med mitt älskade lilla troll :)


Köksfönstret + en del av bordet. Det ni inte kommer se är vår adventsstake. Orkar inte ta en ny bild så den syns :P


Vår provisoriska julklappshylla innan vi tar in granen (på torsdag)


Lilla byrån i vardagsrummet. Nu är det ju inte meningen man ska se batteridosan som ligger bakom lyktan ;)


Byrån i hallen


Lite var och här hänger det apelsiner med nejlikor i. Nu råkade jag fota den fulaste :P Vi har en med silverglitter på också ;)


Kommentarer
Postat av: sassa

åh va fint ni har fått de! :) jag har inget julpynt, väntar tills jag kommer hemhem:)

var är tv-bänken ifrån?

2009-12-07 @ 14:50:04
Postat av: Anonym

Tomtegardinerna var ju jättesöta. Mysigt med alla klapparna också, blir inget julklappsberg för mig i år, hihi. Myssigt att få kika in hemma hos knyttet ;)

Kom du att tänka på det där innan jag skrev om det i brevet? Ganska speciell tanke ändå, eller hur!



pyssen

2009-12-07 @ 20:54:59
Postat av: kicki

Ååh vad fint ni har det! Värsta juligt och mysigt! Hoppas på att kunna och att få komma och hälsa på i den fina lght någong gång! Ses snart min favoritpingla! <3

Postat av: Emelie

Åh vad juligt och fint ni har det! :D

Riktigt mysigt!

Kram!

2009-12-08 @ 09:56:22
URL: http://umbrellastorm.blogg.se/
Postat av: Carro

Åh vad julmysigt ni har det! Önskar att man skulle komma och mysa med dig där och bara få känna lukten av jul och ett varmt hjärta av att få träffa dig!!

2009-12-08 @ 11:08:02
Postat av: karin

ååh vad mysigt :) å jag älskar ditt troll!

2009-12-08 @ 17:34:10
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback