Kukkola och ishotellet i Jukkasjärvi!

En liten uppdatering då... Har jobbat hela påsken känns det som, men riktigt så är det inte. (Men det kunde ha varit så men då man inte får veta på en gång hur man jobbar så hinner man ju planera annat) Som i detta fall. Fredag var jag ledig och då begav jag och Henke oss högre upp i vårt avlånga land. Nämligen till IKEA i Haparanda först där vi lyckades utan problem göra av med 2000 kr (fast vi egentligen inte skulle ha något annat än två mattor). Sedan körde vi mot Kukkola där Henkes moster från Härnösand befann sig hos resten av släktingarna Kerto (vet inte om det stavas exakt så). Det var trevligt. Vi var även över på finska sidan av Kukkola och hälsade på Henkes gammelmoster (som jag kallar det). Riktigt trevlig utflykt! :) Jag var inte ens speciellt blyg, jag pratade nog mer med Henkes släktingar än vad han gjorde själv. haha *stolt* Vi stannade till vid Kukkolaforsen också som är sååå berömd. (Den är faktiskt det). Minns att jag var där när jag var liten men jag tyckte inte det var något speciellt, och det var det inte nu heller. Det är INGEN fors, det som är grejen. Är man bortskämd på Storforsen så är man ;) På kvällen var vi bjuden på "påskmiddag" hos Frida och Peter. En soppa, har aldrig ätit sådan hemmagjord soppa. Typ räksoppa fast räkorna var vid sidan om (jag gillar ju inte räkor så det passade mig bra) och soppan smakade riktigt bra! Måste jag testa göra själv någon gång. Trevligt trevligt. :)

 
Vi med Kukkolaforsen i bakgrunden. ;) Snacka om att det var mycket mer snö där uppe!

Och så gulleMira <3

Söndag var jag också ledig och då begav vi oss ännu högre upp i vårt avlånga land. Den här gången var destinationen ishotellet i Jukkasjärvi! Vi startade åtta på morgonen, vid tolv var vi där (fast vi hade kört två mil fel). Henkes syster Anna-Maria var också med och det var riktigt trevligt. Ishotellet var grymt att ha sett! Kan tänka mig att det är grymmare att se när det är mörkt ute, speciellt utifrån eftersom det jag blev riktigt besviken över var just hur det såg ut på utsidan. Det var ju SNÖ! Trodde det skulle vara genomskinligt is där ;) Men grymma rum var det! Henke vill vi ska sova över där nästa år, jag är inte riktigt lika lättövertalad. Jag SKA HA betalt för att sova där. Fatta vad kallt. Och om du måste kissa på natten måste du av med alla pälskläder och kissa (jag vet dock inte hur toan ser ut) men är den av is?! :/ haha Grymt var det iaf och riktigt roligt hade vi det! Dessutom körde vi deras föräldrars nya bil. Grymt skönt :) Kan inte någon ge mig en ny bil??
Vid 21 tiden var vi hemma, trötta som aldrig förr. Vilka äventyr vi varit med om i påsk :D


Ett utav rummen.


Jag precis där man kom in bakom receptionen typ. Ni kan se en utav kristallkronorna i taket också ;)


The gaaang!


Detta löv gillade jag mycket!!

Mer bilder kommer väl på bilddagboken :) Detta är alltså mina bilder och får bara användas för privat bruk (sådana är reglerna när man fotar därinne) Så ni vet, sno dem inte!

Tvättmaskinen gick också sönder i början av påskhelgen. Nu äntligen är den lagad så gud vad jag ska tvätta! Äntligen! Måste ringa bovärden och säga att den funkar. Han var hit och kollade den, det var en gummisnodd i pumpen. (inte mitt fel va) ? ;) Tänkte försöka ta tag i att börja visa bilder på facebook också. Jag är inte så snabb där  ;) Men det kommer nog så småningom ;)

På återseende. Puss och hej och glad påsk i efterskott ;)

Kommentarer
Postat av: sassa

ni är så fina! o va fin du är i lugg!

åh ishotellet verkar så coolt.

2009-04-14 @ 12:04:42
Postat av: Erika

Vilken härlig påsk du verkar ha haft! :D och luggen verkar ju ha lagt sig till rätta, ser jättefint ut! :) kram på dig!

2009-04-14 @ 15:00:42
Postat av: karin

håller med föregående talare ;) vad fin du är!! kram!

Postat av: Carro

Ni verkar ha haft det toppen! Och vad bra du passr i lugg! Supersnyggt!

2009-04-14 @ 22:06:55
Postat av: karin

ja det borde vi!! :)

2009-04-15 @ 18:37:17
URL: http://dublincalling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback