Jag har definitivt inte kontrollen längre

Jag har länge tänkt skriva något vettigt, men det kommer ingenting. Eller det kommer, det gör det, men jag suddar. Jag vill inte skriva för privat och inte heller för tråkigt, så då blir det typ ingenting. Så här kommer ett relativt tråkigt inlägg tror jag.

Idag har jag promenerat i "sommar" värmen till stan i klänning, härliga tider va!  Innan det satt jag ute i solen och läste och det var VARMT! Hade kunnat sitta i bikini utan att frysa om jag hade känt mig bekväm i det. Väl i stan hade jag stämt träff med Sofia, en jobbarkompis som jag jobbat med, hon pluggar numera till ssk. Träffades på kvarters och sedan gick vi en sväng till Gina. (ÅÅÅÅ VAD DET FINNS MYCKET DÄR SOM JAG VILL HA MEN INTE HAR RÅD MED) Men, det blev en tunika som jag kan ha på lördagkväll i Göteborg iaf. :) Det unnar jag mig faktiskt! Sedan (efter säkert MINST en timma på Gina) gick vi till henne så jag fick se deras lägenhet, mycket fin var den! Hade mycket trevligt och hoppas vi gör om det snart igen!

Just det, jag ska alltså till Göteborg över helgen gott folk. Åker på fredag och kommer hem på måndag och lördag då smäller det! <3 Längtar massor! Måndag kväll, då vankas det kalas för farfar som fyller år på söndag. Och medan jag väntar på att dagen ska gå i lilla ä-byn ska jag passa på att hälsa på lite folk på dagen. Tänkte hälsa på mitt gamla jobb kanske, Åsa, kanske en favvotant jag hade när jag jobbade där, och sedan farfar på kvällen då. Hoppas att kusinerna är där också (men de kommer hem från cypern den måndagen så jag vet inte hur pigg dem är på det) ;)

När jag gick hem från Sofia mötte jag en från jobbet. Hon var så gullig! Känns iaf bra att de tänker på mig. Eller både bra och dåligt. Jag är nog inte vilken vikarie som helst för dem och det känns både tryggt och bra! Jag har jobbat på några olika ställen genom åren ändå, och aldrig känt mig så "hemma" och trygg som bland dem. Jag älskar faktiskt mitt jobb! <3 Tänk om jag kunde få fast jobb där någon vacker dag?

Nej, nu ska jag gå en liten promenad. Har hört talas om ett hus som kanske kommer att bli till salu, och det ligger VÄRSTA perfekt till, och jag hoppas verkligen det kommer bli till salu. Då köper jag det med eller utan Henkes medgivande ;) Nej, skämt å sido, men han tycker också det skulle vara kul (lät det som) Ja, dom jag ska komma till skott någon gång så tänkte jag iaf gå förbi det huset och spana ;) Henke är på bandy, det är så tyst och ensamt här.

Tänkte lägga in några bilder i brist på annat vettigt ;)


Nathalie igen gott folk ;) Kom hem snart nu va! :)


Och så här glad blir Mira när Tant Sara dyker upp! ;)

Just ja, på tal om barn måste jag berätta om min rara, söta, älskade Emma. Jag skulle gå med henne och Emil till lekparken bara för att de tycker det är kul (och jag ville träffa dem) och tänkte att Malin kunde få hitta på något för sig själv en stund. Men det blev inte som vi planerat för allt blev så försenat så jag var bara där typ 1,5 timma kanske för att hålla dem sällskap ändå. Emma blev så besviken för hon "hade ju sett framemot det här såååå länge" så jag lovade att vi skulle gå till lekparken imorgon. Hon blev ändå inte helt nöjd och så frågade jag "Vill du jag ska hämta er på dagis imorgon så går vi till lekparken sedan"? "JAAAAAAA!!!!" Och så innan jag gick därifrån så sa jag "hejdå barn, då syns vi imorgon då" Som svar fick jag "åååå vad kul att duuuuu ska hämta oss imorgoN". hihi Älskade barn! De kan verkligen få mig att känna mig älskad också! Och Emil kan säga Sara nu *stolt* När jag gick till Sofia mötte jag Malin och barnen för de skulle gå till Malin & Fridas farmor och farfar. När jag gick tillbaka så mötte jag dem igen när de skulle hem igen. Emma blev såå glad och skulle gå bredvid mig sen. Söto! Älskar er! <3

Nä som sagt, blir inte så mkt mer sagt än så. Hoppas det fanns något som kan glädja era ögon. Puss & Hej LEVERPASTEJ!

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tycker att du skriver superduperbra i din blogg, alltid kul att läsa vad du pysslar på med, aldrig ointressant på nåt sätt. :) Känns som att det var längesedan vi hittade på nåt nu, dags att ändra på kanske? :) vi hörs! kramis

2009-04-22 @ 22:15:21
Postat av: Karin

Jag håller med Erika jag!! :)

Postat av: Anonym

hehe, vad kul att du hittade till min blogg :P Jo, du måste köpa skärgårgste det är ju så gott! Vi måste göra om det där snart igen, vi kan ju höras av framöver..ha nu det så trevligt i GHB och sola för mig också ;) Bamsekram!

2009-04-23 @ 22:15:47
Postat av: Anonym

Jag håller med både Erika och Karin :)

2009-04-24 @ 22:04:47
Postat av: tant anna-maria

jag håller ju också med dem som står ovanför mig! :D



..jo, jag har ingen större koll på hur blogg.se funkar.. men jag ska kika runt lite å se om jag kommer på något - fast din blogg är himla mysig som den är nu!



..och välkommen tillbaka till norrland, ha det fint!

2009-04-27 @ 17:32:16
URL: http://dagensbam.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Tur att du skrev, för då hittade jag ju hit! :)

2009-04-27 @ 19:04:16
URL: http://jacobssonjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback