Vilken dag

Jag hade packat, gjort allting klart. Satt mig i bilen och körde iväg mot Ä-byn. Efter halva vägen får jag ett telefonsamtal. "Kan du jobba ikväll och hela helgen?". "Eeeh... Ja...." Ja, så det var bara att fortsätta till ä-byn, gick till tandläkaren. Vad tror ni händer då? Då kommer det in en unge som har slagit ut en tand som förstås måste gå före mig. SÅ jag fick vänta 25 minuter typ! Jag som hade nog lite tid med mamma som det såg ut då. Väl efter tandläkarbesöket var gjort så får jag dessutom veta att jag ska betala 800 kr. "Vad ska jag med abonnemanget till då?" "Det är en årsavgift på 800 kr VARJE år" Jaha, varför kunde de inte informera mig om det när jag skaffade det? Jag fattade att det var 800 kr för två år. Fatta vad sur jag var! Är helt pank nu snart ju! Kom hem till mamma och var helt förstörd. Väl där så får jag ett till telefonsamtal. "Vad kan detta gälla tänkte jag". Då var det jobbet i Ä-byn som ville jag skulle jobba i helgen. Hade ju varit värsta perfekt när jag ändå tänkt vara där hela helgen, men icket det!

Men det var skönt att träffa mamma en stund iaf. Nästa helg kanske jag får komma till Älvsbyn då...Nej, nu är det bara att pallra mig iväg till jobbet då! *suck* (MEN JAG KLAGAR INTE, JAG VILL JOBBA) Men man måste få känna så också när man faktiskt för en gångs skull hade planer....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback