Irriterad? eller?

Jag blir så jäkla irriterad på detta vintriga väglag. (Inte vintern, misstolka mig inte) Först och främst att det är saamma problem varenda, varenda vinter i Sthlm. "Nej inte har vi vinterdäck, vi trodde inte snön skulle komma än" Det är för tusan snart december! Skärp er! På med vinterdäckan och sluta svamla! SEN är jag också irriterad på att de plogar så förbannat segt här i Piteå. Men just utanför lägenheten, där plogar de minsann halv fem på morgonen! Himla tur jag slipper detta efter fredagen som kommer nu! Seriöst, de är skiiitsega. I ä-byn gick allt minsann mycket snabbare. Skärpning på er Piteå Kommun!

SEEEEN är jag också irriterad på a-kassan, samt arbetsförmedlingen. I mitt papper från arbets så står det klart och tydligt att de kontaktar mig för en ny tid för uppföljning av ny handlingsplan eller nåt åt det hållet. Vad får jag för brev i postlådan? JO, ett där det står typ "vi har inte hört av dig på länge och undrar om du fortfarande vill vara inskriven" och med ett sista datum jag måste ha kontaktat dem, som är i övermorgon, annars får jag inte vara inskriven. Jag mailade igår. Svarar hon? NEJ! Jag ringde dit, är hon där? SVAR NEJ!

Då tänker jag, nu ringer jag a-kassan medan jag är på g. Vad händer då? Jo, DÅ har de begränsade öppettider, stänger klockan 11, när ska jag kunna ringa dem? (för jag har fortfarande inte fått igång min a-kassa, jag vill fan veta vart det stora problemet sitter)!!!

Och oj vad jag gruvar mig för imorgon. fan, hur ska detta sluta....

Äh, dags att ta nya tag, slappa i soffan i tio minuter sedan till sjukgymnastiken. Sedan hem igen, packa, packa, (vill till frida och hälsa på också, bebisen kommer ju närsomhelst), men vet inte om jag hinner, sen sova och så jobba igen. suck...aa. jag får iaf tänka på de exemplariska planerna som finns för framtiden. Igår på morgonen fanns det NOLL planer, nu finns det ändå några stycken. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj mycket på en och samma gång! AF och akassan får allt skärpa sig!!

2008-11-26 @ 17:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback