Denna vinter är ingen riktig vinter

Jag tittar ut genom fönstret och konstaterar att det regnar... Eller snöar. Beroende på NÄR jag tittar ut. Tråkigt väder. Det här är ingen riktig vinter! Och vinter vill jag ändå ha. Trots att jag längtar till sommaren på alla sätt och vis så vill jag först ha en riktig vinter med många slalomturer i backen! Har blivit en i år, men det ska banne mig bli fler. ! Bara någon polare vill det också, för jag tycker inte om att åka själv. :p

Igår klippte mamma mig och så konstaterade hon som från tomma intet mina farhågor. "Jag tror att tiden med skotrar är förbi. Ingen idé att köpa skoter längre, den tiden är förbi och det kommer nog aldrig bli en riktig vinter igen" Jag hoppas verkligen att hon INTE har rätt. Men det verkar ju inte bättre med dessa klimatförändringar...

Nu spårade jag ut lite. Tänkte bara säga (ganska onödigt) att jag tänkte trotsa vädret och gå först till OK, och sen till Ica, för att hämta partylitepaket. Ett kom till Ica och ett till OK. Varför? Jag vet inte! Men nu har jag iaf de efterlängtade katalogerna! :D

Puss på er alla!

Kommentarer
Postat av: Carro

konstigt att de kom till olika ställen. Ja, klimatet är upp och ner. Hoppas bara att det blir som vanligt igen, men det tror jag inte..:S

2008-01-17 @ 11:50:22
Postat av: K

Vädret här är också helt sugit! Hellre massa snöö och iskyla än slaask och is :'(

Postat av: Anonym

Vädret är dålig här i Pajala med, snöit o slaskigt! jag vill ha SOMMAR! :) Skriv när du hämtat biljetterna gullis ;) Längtar som en tok!

2008-01-17 @ 13:10:51
URL: http://powercarola.blogg.se
Postat av: Anonym

Vädret är dålig här i Pajala med, snöit o slaskigt! jag vill ha SOMMAR! :) Skriv när du hämtat biljetterna gullis ;) Längtar som en tok!

2008-01-17 @ 13:10:59
URL: http://powercarola.blogg.se
Postat av: Johanna

hej, hoppas du hinner läsa det här. jag har en c1 tur imorgon, vilka tider är det då? kan du skriva ett mess till min telefon? jobbar du imorgon förresten?

2008-01-17 @ 19:43:29
Postat av: Anonym

nej jag vet faktiskr inte men det känns som om det skulle kunna vara flöjt? bara ren gissning, du får berätta! :p

2008-01-18 @ 11:42:46
Postat av: Jenny

Åh - hoppas det ligger en katalog på golvet när jag kommer hem ;) (om nu inte Jonas hunnit slänga all post ....)

2008-01-18 @ 15:33:07
URL: http://tjohalia.nu/jiinnii
Postat av: emma

klimatförändirngar sker ej så fort... ser man till hela året har det skett en ökning på typ 1 grad.. att denna vinter hittilss vartit varmt beror mest på tur, tur och mera tur=) njut av en vamr vinter... nästa kommer vara 45:p

2008-01-18 @ 16:24:09
Postat av: sassi

de är snö här nu:) under kan ske

2008-01-22 @ 12:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback