Picasso/Västerås & MF & lite blandat

Bäst att jag uppdaterar då vänner börjar efterlysa ett inlägg ;)

Hade tänkt att kopiera Carros text för att underätta skrivningen från Picasso-konserten. Fast det tänker jag inte göra längre. Din lilla latmask Sara, tänkte jag. :P Nej, men de som verkligen vill veta hur det var tror jag faktiskt vet det redan. =) Men jag kan säga i korta drag då. Först hade jag lite problem med att hitta till södra hamn i Luleå. Norra hamn visste jag ju, men absolut inte södra. haha Det var FÖR nära. Väl på plats i Tahiyas lägenhet (Carros kompis) så mös vi, pratade och beställde pizza. Det hände rätt många mystiskt roliga saker efter vägen och väl där. Här kommer ett citat från Carros blogg. ;)

"- Ska ni ha sallad?
- Nej, vi ska göra egen sallad, vi kan ju skära tomater och sallad.
- Ja det kan vi ju göra.
Servitrisen kollar på oss och väntar på vårat svar.
- Haha, nej tack vi ska inte ha någon sallad."

image135

Vi är inte så smarta alltid. haha Jag hade verkligen jätteroligt den kvällen/natten/morgonen. Var längesedan jag skrattade så mycket som jag gjorde då. Det var helt underbart!

Vid sjutiden stod vi och tog kort på varandra som några andra dårar då vi inser att vi måste skynda oss eftersom konserten började halv åtta. Vi stressade som tokar, hittade på en gång dit vi skulle. (A) Men dock höll jag på att krocka! Usch, vad läskigt det var.  Eller huja som Carro skulle ha sagt! Man ska inte vara stressad i trafiken!! Men det gick bra, vi hann i tid och insåg att våra platser var superdåliga, typ allra längst bak ungefär. Men då frågade Carro om vi fick sätta oss på balkongen, för där var det massor med lediga platser, och det fick vi. :) Så vi kunde typ stå hela tiden och sjunga och klappa händerna. Vi gjorde så det blev ös. Utan oss hade det faktiskt inte blivit något ös. Helt ärligt!

Man fick inte ta kort därinne, men jag tjuvtog några utan blixt, det reagerade ingen på. Men alla andra tog med blixt så jag provade. Då kommer det en kvinna och säger "Ursäkta, men det är förbjudet att ta kort här". Jaha, då var det bara att tjuvta igen då. Som jag sa till Carro direkt efter "FÖRSENT". haha Sedan var det dags för signeringen. Vi trodde det skulle vara vid scenen men det var utanför konsertlokalen. Så vi hamnde sist, istället för först som vi hade tänkt. haha Men det var nog ödet som bestämde att det skulle bli så som det blev. För det var sjukt kul att stå i kö faktiskt. (skrattar vid minnet) Det bästa är "SKITSAMMA" som vi utbrast samtidigt efter vi undrade om vakterna tyckte vi var knäppa som stod och skrattade så mycket. Då skrattade vi ännu mer. JA, så det kan gå. Tänk att en konsert kan göra så mycket liksom. Helt klart värt pengarna!

Och för er som har missat det så har jag hunnit vara till Västerås också. :) Jag åkte dit med Kicki för att spendera vår helg hos Isabelle! Vi gick på genrepet till MF. Och oj, vilka rysningar man fick av Sannas "Empty room". VIlken röst alltså!! Och "One love" var helt underbar också! Synd att den inte gick direkt till final, för det var den värd, men jag tror ändå det blev bäst som det blev. Trots allt. Synd bara att rösterna inte gick fram som dem skulle. Jag var en av dem som försökte ringa tre, fyra gånger, och ALLA gånger var det upptaget. Men det var iaf jättekul att se det på plats! Under mesta delen av helgen var det mys med Isabelle. Helt supermysigt har vi haft det. :) Träffade de andra på stan också efter showens slut. Fikade med Denice, Anna och Matilda på stan. Det roligaste minnet från Västerås är bland andra detta: Vi sprang till ICA maxi typ tio i tio (de stängde tio) och så åker grinderna ner just då vi kommer fram och Kicki sträcker ut händerna och ser ut som ett frågetecken och utbrister "men vad fan, vi har ju spruuuungit" Och så pekar en som jobbar där att vi ska gå in genom den andra dörren. Då hade vi stått vid återvinningsdörren. hahaha

Det var tråkigt att lämna Isabelle då vi skulle hem igen. :( Vi hade haft det så himla mysigt och underbart tillsammans. Tack för allt gumman!!

Förhoppningsvis finns det bilder att se inom en snar framtid på bilddagboken. Men jag glömde min kamera så jag hoppas på att få lite bilder snart av Kicki. :)

Tur att jag hade Kicki under största delen av resandet hemåt igen. När vi väntade i Sthlm på tåget så gick vi och satte oss i St:a Klara kyrkan. Vilken myskänsla det var då! Sedan började de spela en låt som vi sjöng på mormors begravning. Jag fick en sådan inre lugn i mig. Det var så fridfullt. Fint att få bli påmind om mormor. <3
Tågresan gick för snabbt till Sundsvall och så var det hejdå till Kicki. :( Tack för allt gumman!!
Tur att det var lite folk på tågen så jag kunde ligga på TRE hela säten. Sov inte så mycket, men lite iaf. Sedan hem, duscha och sova innan jag skulle till skolan och jobbet. Fick en mysig liten puss där på morgonen också. =) Det ni. haha

Mysigaste kommentaren igår på jobbet var då en skulle berätta över telefonen att jag var där och värmde mat så att den hon pratade med inte behövde oroa sig. "Sara är här, min mest älskade". Så himla söt alltså!! Det är sådana stunder som värmer så mycket, som är så betydelsefulla, som gör att jag vill fortsätta med det jag gör. Att jag vet att jag når fram liksom...

Nej, nu måste jag fixa till mig, ta på mig kläder, städa lite snabbt, plugga litegrann och göra lite mat. Ska med Karin snart till resebyrån och kolla läget. :) Sen är det jobb ikväll igen. :D Synd att det är det enda jobb jag har i veckan typ :( hoppas det kommer mer, men det ser verkligen inte ljust ut. Det är hur lite jobb som helst nu. :(

Nåja, tack och hej och ha det bra alla!

Kärlek / SS

Kommentarer
Postat av: Anna

Det avr riktigt mycket kul att läsa här ju :) "för sent" och det där med kicki och maxi, haha. Tur att maxi itne ligger längre brot än vad det gör från Issa ;)
Och du är ääälskar av mig meeed :)
men du, puss? ;D

Postat av: karin

vad kul du verkar haft det :D vem var det som sa det där på jobbet? ;) hihi. så gulligt. snart kommer jag till dig ;)

2008-02-19 @ 13:02:49
Postat av: Kicki

Jaa less jag vart då.. trodde att vi hade KUBBAT i onödan ;p (a) Jag som inte ens ville dit utan jag som ville se let´s dance ;p haha. Tur att vi hann iaf, var nog jag som skrämde honom med min absolut ledsna och arga blick ;p
Mohaha (a)
I LVOE YOU (L)

2008-02-19 @ 16:37:49
URL: http://kristinh.blogg.se
Postat av: Rebecca

hej... svara gärna på om du är intesserad av at vaa med på en tävling på min
blogg! :) måste se om dte finns intresse? =)

2008-02-19 @ 18:55:55
URL: http://RebeccaCecilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback