De räknar med mig

Jag är så less. Så less. Så less. Det är detta som gör att jag vill bort från Älvsbyn!! Ingen fattar egentligen vad jag pratar om men...

Har jobbat idag. Det gick bra. Men det är väldigt lite att göra. Så jag berättade att jag sökt i Piteå också... Och ska titta på en lägenhet på tisdag och sådär. Det tyckte dem ju var tråkigt förstås. Men en sa att det varit så här "dött" förut också, och då dröjde det inte så länge innan det kom mer jobb. Men det är bara det att jag kan inte vänta! Och jag vill inte vara i Älvsbyn. Däremot skulle jag kunna tänka mig att flytta till Piteå och börja jobba där så smått och samtidigt jobba någon dag då och då i Älvsbyn. Bara för alla mina söta arbetskamrater och alla söta tanter och gubbar. För jag vill inte överge dem. Fastän man ska hålla jobbet proffesionellt, och inte låta personerna komma en nära typ. Men det går inte. Hur ska man kunna jobba i vården utan att försöka komma personerna nära? Vissa kommer man ju närmre än andra och det är ju faktiskt något värdefullt i sig. Jag skulle inte göra ett bra jobb om jag inte försöker lära känna människorna jag jobbar med. MEN, isåfall blir det att jobba här sommaren iaf... När jag kom till jobbet så fanns det ett papper framme som de ordinarie skulle fylla i om deras semester, när den skulle infall och sånt. Och överst stod det "OBS, Sara och Johanna 100 %". Så de räknar ju verkligen med mig. Och jag har ju sagt att jag vill jobba heltid... Då kan jag ju bara inte sticka... Fast jag vet att jag inte har skrivit på nåt anställningsbevis eller något så praktiskt taget kan jag det. Men jag vill inte. Sommaren är ju som roligast, faktiskt i Älvsbyn. Med alla vänner och roliga grejer man hittar på... Men frågan är ju hur jag ska komma in i Piteå då, i just den gruppen dit jag vill... Men som Karin sa så borde det ändå gå. Det finns ju alltid alternativ. Gratis praktik funkar alltid bara för att komma in... Eller om jag får gå intro nu bara för att jobba extra och sen inte jobba sommaren där, bara rycka in extra om de behöver och sånt.

Ja, det är som att prata med mig själv detta. Men det är ju också MIN blogg. :p Jag tvingar ingen att läsa...Jag vet varken ut eller in, men ska iaf titta på lägenheten!

Mexico är bokat nu. :D Jag är så glad för det! Känns riktigt skönt och kommer inte en dag för tidigt. Jag och Karin behöver detta och det här ska bli VÅR resa. Underbart!

image137

Hur underbart ser inte detta ut? Vi ska bada i cenotes! :) Hyra en cykel i ett dygn och bara cykla på egna små utflykter! Bada med delfiner ska vi också försöka hinna med. Och en massa annat. :) Åh vad jag längtar. Fast jag komer inte fatta det förrän jag kliver av planet. Vi ska fasen till Mexico! :D


Kommentarer
Postat av: emma

försöka hinna me=) e man borta 2 veckor hinner man massor! de blir dödstrist efter 3 dagar på stranden:p

2008-02-24 @ 16:07:50
Postat av: Sara

Emma: Du vet ju inte ens hälften av allt vi vill göra :)Och alla prioriterar olika, och för att du blir less kanske inte alla blir less. :p Vi har inte tänkt ligga på stranden hela dagarna, vi ska uppleva en massa saker :)

2008-02-24 @ 16:38:53
Postat av: emma

nej, fast på karin låter ju de som en stor dröm.. så jag säger de bara:p nej jag vet inte ens häften... tur e väl de, får jag veta mer sen=)

2008-02-24 @ 17:14:14
Postat av: Sara

Emma: Ja, sjävklart vill både hon och jag simma med delfiner det är inte frågan om det! Så det är bara att hoppas att vi hittar rätt ställe. Vi kan ju inte säga innan att vi kommer hitta ett ställe där det går och inte kostar 5000 typ. :p Men självklart ska vi försöka göra det möjligt! låter ju som en toppenupplevelse av det jag hört från dig så det måste man ju göra ;)

2008-02-24 @ 18:19:11
Postat av: karin

ja du det är inte lätt!! jag blir helt virrig själv när jag tänker på det där.. usch. men gud vad vi ska ha det underbart i mexico sara :) det var på tiden att vi far!! jag längtar som en tok! åååh vad mycket roligt vi ska göra. och bara släppa allt skit och groll från bajsälvsbyn!

2008-02-24 @ 19:56:11
Postat av: kicki

åååh, ni förstår inte hur glad jag är för er skull att ni ska åka! Mexico liksom, that´s the shit!! Ha nu så grymt kul, så kul som bara ni två kan ha! NJUT av er resa tillsammasn girls ;) (L)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback