Prayer for the weekend

Okej. Vet inte var jag ska börja så jag väljer att börja ingenstans. Igår blev det fest och utgång i Piteå med min älsklingskusin och mina vänner. Mycket trevligt! SötFrida som var så gullig och försökte så mycket. Sötis. =) Det slutade  i alla fall så jag sov över i Piteå och idag då jag tog bussen hem till Älvsbyn - Norrbottens pärla ;) Då hörde jag något rätt kul! Det var ett gäng stockholmare (och nån från mellansel. haha) som hade varit på något slags körläger skulle jag tippa. Och så sitter det två unga kvinnor framför mig. En av dem pratade heeela tiden och helt plötsligt utbrister hon: "Nej, men nu borde vi verkligen passa på att titta ut på den här vackra naturen.... Alltså, jag skulle kunna flytta hit". Den andra kvinnan sä ger "Nej, inte jag. För mig räcker det att hälsa på. Du kan flytta hit så hälsar jag på dig". "Alltså, här uppe är det som att allting är mer emotionellt".  Och så pratade de som att Piteå bara hade ett kapell och ingen kyrka? Hallå, bara för att ni är på ETT ställe som råkar vara ett kapell så innebär det inte att staden inte har några fler! haha Och sen utbrister samma kloka kvinna när vi är i Älvsbyn. "Är vi i Älvsbyn nu? Jo, det står ju där... Ja, jahaja, är det här norrbottens pärla...." Och så när vi passerar biblioteket. "Jaha, så det finns ett bibliotek. Då är ju det här stället ganska stort då ändå. Stället verkar ju ha lite saker ändå". haha Klok kvinna säger jag bara. ;) Och nej, Älvsbyn är verkligen INTE stort. Det var en liten utstickare det. haha

Ikväll kom vi ganska snabbt på att det skulle bli fest igen. Spontana och impulsiva saker som jag gillar! Jag hade precis slått igång två tvättmaskiner i tvättstugan efter att ha insett att jag inte hade några rena kläder typ och det fanns en ledig tid på en gång då jag gick för att kika. Då ringer Erika och vipps så är jag på en fest. Så nu har jag tagit rätt på tvätten mitt i natten. Så nu mår jag bara prima. Det var rätt trist att det bara var gamlingar på Röda rummet och sen så lite folk på Tresco. Men jag och Erika gick hem till henne och lagade middag mitt i natten istället. Det var himla mysigt alltså! Kyckling med wokgrönsaker och nudlar. Det ni! Minne att minnas. =) Nu när jag kom hem tog jag rätt på tvätten och känner mig så himla duktig och jag tänker INTE må illa imorgon. Så det så!

Träffade lilla Ixi idag också. Världens sötaste hundvalp jag någonsin skådat. Jag ska stolt vara hundvakt till den lilla. (A) Har redan lovat att jag ska ställa upp på det. Mer än gärna. :) Det ska bli kul! Bara hon lär sig att gå i koppel. ;)

Har haft en mycket trevlig helg och jag hoppas att ni också har haft det!

Imorgon har jag desto mer att göra men det tänker jag inte tänka på nu. Det får lösa sig då. Gäller ju att leva i nuet ;)

Saknar er alla! Tack mina vänner för den underbara helgen! Älskar er!

Brorsans kommentar idag. haha "Men herregud, hur mycket drack du igår egentligen?". Som svar. Nej, faktiskt inte alls så mycket. :) Blir bara lite disträ ibland. ;)

Kommentarer
Postat av: Sasso

Come let´s pray for the weekend! wohoo!
haha vilka roliga stockholmare:)

2007-10-02 @ 21:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback