Medicin

Jag försöker verkligen pränta in allt i mitt otroligt tröga huvud.
Nervcellen har korta utskott - dendriter, cellkärna, cellmembran, långa utskott - axon, myelin, signalsubstanser, och så har jag en fin bild framför mig i mitt huvud som jag har ritat där jag vet att nederdelen av det bildar synapsen.
Och så det centrala nervsystemet (hjärnan och ryggmärgen) och det perfifera nervsystemet.
Och för att cellen ska överleva så behöver ju den också näring. Näringsämnena består av fett, kolhydrater och äggviteämnen. Dessa ämnen ingår normalt i det vi äter och bryts ner till supersmå beståndsdelar. Med hjälp av blodet transporteras de ut till alla celler i kroppen.
Och allt annat jag ska kunna! Blä!

Det ni!

Nu ska jag läsa i medicinsk grundkurs boken tills jag somnar med boken på ansiktet och vakna och förhoppningsvis känna att jag kan något. För jag vill inte stjälpa hela gruppen och jag vill inte vara den som inte kan någonting!

Kommentarer
Postat av: Carrobarro

Äh, det där kunde du ju Sara, det var ju inga problem. Du är ju bäst! dessutom tyckte jag det var intressant det du skrivit, bra att få sig en uppdatering! :)(gjorde en räkmacka- supergod!)

2007-11-16 @ 11:40:09
Postat av: helena;)

hoppas det gick bra på proven:) kram

2007-11-16 @ 15:37:14
Postat av: Anonym

uppdatera!

du vet vem! :p

2007-11-19 @ 00:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback