Alla mammornas dag

Photo Sharing and Video Hosting at PhotobucketIdag är det pingstdagen och även morsdag. Har jobbat hela helgen. Måste ju skriva ner de klockrenaste kommentaren av en kollega. Hon säger till en som är Jehovas. "Idag är det morsdag". "Det bryr jag mig inte om svarar personen. (eftersom de inte firar något sånt). Då blir min kollega lite nervös och tänker att hon snabbt ska byta samtalsämne och så säger hon istället "Och så är det ju pingst idag". Haha. Det var ju inte så mycket klokare sagt! På tal om Jehovas. Man måste ju acceptera andra religioner liksom. Men vi pratade om det på jobbet idag och egentligen är väl det som är svårast att "acceptera" med Jehovas vittnen för oss andra att de inte får ge blod ifall t.ex. deras barn behöver deras blod. Även om de åker in på akuten och behöver blod så får dem inte det. Konstigt. Men ja, alla religioner är ju mer eller mindre olika varandra.

Jaja, efter jobbet gick jag iaf till farmor och farfar. Som vanligt på sådana här dagar. Mina "små" kusiner kom också. Trevligt som vanligt! Jag hade minsann tänkt att försöka komma på deras examen i år, nu då jag inte har min egen att tänka på. Den yngsta tar examen torsdag och den äldre fredag. Vore ju perfa det. :) Fast fredag jobbar jag så då går det nog inte! Kanske om det lyckas bli på lunchrasten. :) Okej, åter till saken! Sen cyklade jag hem och bakade en tårta till mamma som kom till mig efter en stund. Hon fick en fin liten present också och ett supergulligt kort. Nu har jag en himla massa tårta och sånt över så jag har bjudit hit mina polare så de kan rycka ut. ;) haha

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej ja blev inte bjuden .. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback