Sundis!

20 mars 2007

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska börja med angående den underbara helgen som varit. Börjar dagvis då för enkelhetens skull så ni läsare får någon struktur över det hela. (I efterhand ser jag att det blev lite dålig struktur över det, men ni får ta det som det är helt enkelt. ;) Trevlig läsning önskar jag er som verkligen tänker läsa alltihopa! :)

Fredag:

Bilkörningen till Sundsvall gick i alla fall över förväntan. Gick jättebra. Strålande sol och bar väg och målet som alltid syntes framför mig. Var så glad då jag körde, kände lyckan som log mot mig liksom.
Startade kvart i sex på morgonen från Älvsbyn, blev en kvart försenad. ;)
Väl i Sundsvall hittade jag nästan på en gång till Kickis skola. Och när vi väl möttes så blev det en bamsekram. :D Sen var jag på Kickis skola ett tag till hon slutade. Fick träffa hennes sköna kompisar. Sen åkte vi hem till henne och lämnade mina grejer, och bytte snabbt kläder. Sedan åkte vi till stationen och hämtade Elli och Ida och så bar det iväg till hotellet. Kicki skulle nämligen vara där tre, för hon skulle jobba. Men icke sa Nicke. Andreas hade visst lite viktiga ärenden att göra på stan. Sen kom första delen av gänget och en timma senare kom andra delen. Vi satte oss och väntade utanför dörren där det var insläpp. Carola gick förbi ett par gånger. När hon såg jag och Kicki utbrast hon "Men här sitter ju mina sufflöser, inte supeér). haha Vet inte varför hon lade till det där sista. Jag frågade till och med "va?" Och så sa hon samma sak igen. haha och så "Skulle ni vilja komma upp och sjunga? Vad vill ni sjunga?". Så söt! Sedan hjälpte några av oss hjälpte Kicki & CO med tröjorna. :) Sedan väntade vi och väntade och hade riktigt roligt (?) där utanför. När vi väl fått komma in och hade satt oss så såg jag när C värmde upp. Hoppade upp och ner och var så söt. Bea var suverän som förband. Men den här gången var inte jag och Kicki efterband... Hur kan det komma sig?? :O ;) Åter till saken. När väl showen började så gick det alldeles försnabbt! Vissa låtar hoppade vi och studsade till, skrek och sjöng med. Andra grät jag till. Så som Allt kommer bli bra mamma. Den påminner så starkt om känslorna kring min mormor. Mormor dog nästan i samma veva som C skrev den låten till hennes mamma. Den betyder så otroligt mycket för mig. Sanna vänner är alltid lika underbart. Genom allt var så bra så jag var tvungen att krypa på golvet för att hitta min mobil och ringa Sassa så hon fick höra vår låt. Ååå vad jag önskade att du hade varit med oss gumman! Saknar dig så mycket. Åter till saken:
Signeringen efteråt gick ganska snabbt. Carola hade lite bråttom. :) Men sa att vi kunde ta kort och sånt dagen efter istället, eftersom vi skulle dit då också. :)

Sen gick vi upp till the spabar!. ;) Var riktigt skoj. Men sen var vi tvungen att strunta i det och lämna placet eftersom vakterna ville ha leg på oss och det var bara jag, Carro och Anna som var över 18. Så då satt vi och väntade på Kicki och tog lite bilder och sådär, eftersom Kicki var och åt middag med Carola och hennes crew. ;) Sen blev det race nedför berget med min bil med Andreas och flickorna i en annan bil slickandes bakom rumpan på min bil. Sedan blev det lite mat och seda numgicks vi tills det var dags att sova.


Lördag

Steg vi upp ganska tidigt eftersom Ange hade fått för sig det. ;) Men det var nog bra, för vi höll inte på att hinna i tid till hotellet ändå. :P Väl där köade vi och väntade och väntade och väntade. Tog kort och väntade och väntade och väntade. ;) Sedan när vi skulle få släppas in så sa vi alla. "INGEN springer, ALLA går, då kan ingen annan springa heller". Vad gör vi? Så fort dörren öppnas så springer vi allihopa!. haha Måste ha sett ganska roligt ut. Väl inne i lokalen så fick vi alla plats på första raden. YES! När Bea sjöng så värmde inte C upp med att hoppa, som vi såg kvällen innan. (Hon hoppade säkert ändå, då vi inte såg), men denna kväll dansade hon och Pelle istället. :) Och oj. Showen under fredagen var ingenting jämfört med lördagen. Vilken publik! Under genom allt så stog hela publiken upp och klappade händerna och sjöng med. Vakterna sa till oss att vi på första raden inte skulle stå upp. Men det gick inte att låta bli. Oj, vilket drag! Och det syntes redan från början att Carola älskade publiken, vilket hon också utbrast. "Vilken bra publik ni är". Hon fick bara mer och mer energi. Vi förstår inte hur hon orkar, för vi blev alldeles slut när vi stog och hoppade och sjöng och skrek och klappade händerna hela tiden. Tuff branch måste jag säga. ;) Ingenting slår så länge jag lever live under den här kvällen. Så länge jag lever är ju alltid bra live. Men denna kväll. Wow säger jag bara! Det var som att hon aldrig ville sluta sjunga låten. Publiken var i extas och det var Carola också. What a feeling! Och det var alldeles, alldeles, underbart. Eller ska jag säga "Alldeles -alldeles-alldeles-alldeles underbart". ;) STARING ALL OVER AGAIN är så bra! Hoppas Bea och Carola släpper den som duett på nästa skiva. ;)

På signeringen ville vi inte "vara i vägen". Så vi satte oss i trappan bredvid och väntade. Så får Carola syn på oss och utbrister "Ska vi ta VÄRSTA gruppbilden sen?" Och vi bara. ja, okej, måste vi så. ;) Nej, men självklart ville vi det. Så hon skulle komma till oss sist av allt, när hon hade signerat klart och sådär. Vi hade satt oss som vi skulle sitta i trappen, och Carola skulle sitta mitt bland alla. Var så kul, vi hade liksom sex kameror som vi räckte fram till några som skulle ta korten åt oss. Sen kommer all folkmassa och så ska ta kort på oss. Så vi blev stjärnor för en kväll. Var som att alla ville ha kort på oss, vi är ju lite kända. ;) Sen visade jag kortet på jag, C och Kicki för Carola, bara för att vi ville hon skulle se det. Det var kul med hennes reaktion. :) Sen hade Carola ganska bråttom för de skulle på konsert i pingstkyrkan. Vi tänkte åka dit, men vi slutade ut det. (Som jag har hört att sörlänningar inte säger, stämmer det?? Alltså "slutade ut det". :) haha väl hos Kicki tittade vi på bilder och filmer från kvällen. Underbart när alla är lika intresserade och när alla förstår. Sen blev det varma mackor och två scener ur Livet är en Schlager. Och så lekte vi lite. haha "Jag har INTE". Men det slutade med att vi frågade rakt ut det vi ville veta om varandra. Fast det slutade vi ganska snart med så vi satt och pratade och surrade istället. Jättemysigt hade vi det! Tills vi somnade typ. Var riktigt kul.


Söndag

Dagen efter allt. Sorgligt. Skjutsade Anna, Anna, Issa och Madde till tåget. Tråkigt att säga hejdå till dem. :( När jag åkte så irrade jag runt ganska mycket, för jag körde fel. Hittade till stationen men inte hem. Men till slut hittade jag utan att behöva ringa och fråga efter vägen. Sedan när jag väl var hos Kicki igen så pratade vi ännu mer och hade det allmänt roligt och mysigt. Sedan insåg jag att det faktiskt snöade riktigt mycket. Så det återstod inte så mycket mer än att börja köra hemåt igen. Det var verkligen segt. Bitvis gick det inte snabbare än 30 km/h, för det var värsta kön. Det är faktiskt inte sååå vanligt i Norrland. Men sen ju längre norrut jag kom desto mindre snöade det. När jag till slut var i Umeå, så var det typ ingen snö på marken ens. Så skönt med bar väg igen. Så då kunde jag gasa på utan att vara rädd att få sladd. ;)

Sedan var jag tvungen att tanka i Skellefteå. Var lite roligt, för när jag kommer in så är det värsta laget där inne som kommit med buss från FINLAND. De förstod typ INGEN svenska och hon som jobbade sa till mig (som hamnade sist i kön såklart) "Är det du som har tankat? Har du bråttom?". Jag bara "nejdå". Så jag stog och väntade ett bra tag. Sedan när jag väl fick betala så sa hon att hon tyckte så synd om mig som fått vänta så länge. Men jag tyckte inte det var så farligt. Var rätt kul att iakta henne då hon var stressad. ;) Hon sa också att det var det värsta hon varit med om. Det hade varit aslång kö av bara finnar i över en timma. haha Hon var trevlig och rolig!

Sedan åkte jag mot Piteå och stannade hos Malin & CO! Malin fyllde nämligen år. Gosade lite med Emma & Emil. Och Malin & Frida såklart. Emma blev lika glad som vanligt att se mig. När Malin skulle ge Emil till mig för hon skulle gå och göra välling till Emma så sa Emma "Nej, JAG ska sitta i Saras famn". Emil har minsann konkurrens. ;) Men sen fick han komma ändå till mig. ;) Men han har nu lärt sig vem som är hans mamma så han är lite känslig just nu. Sedan åkte jag och Frida och solade för att vi inte ska bränna oss i Thailand dit vi åker imorrn. ;) Lär vi göra ändå! Fatta, det är IMORGON!! (Kan inte förstå det, men har packat lite nu iaf). Tur att vi åker mer mot kvällen imorgon så hinner jag kolla och packa lite mer. Känns som att jag har träningsvärk i benen nu efter att jag suttit still så länge och kört. Har fått lite ont i ryggen också, antagligen för att jag spänt mig så mycket då jag körde hem i ovädret.

Skulle kunna skriva 10 A4 om det, det går INTE att beskriva. Det har varit så kul och underbart. Amazing helt enkelt. Fast enkelt är det inte. Saknar alla så otroligt mycket. Vi har så roligt tillsammans tjejor! Och så roligt då nästan alla från gänget var med. Poolparty nästa då? ;)

Även att jag skrivit jättelångt nu om det här så är det ingenting. Måste bara göra ett litet tillägg. Nu har snön från Sundsvall kommit hit. ! Har snöat massor. Men det är bra, hoppas det går något sånär att åka slalom i Kåbdalis då jag kommer hem!  Känns bara bra med snö här då jag ska lämna placet för två veckor. ;) Skulle kunna skriva mer och skulle kunna skriva med lite mer struktur men nu hinner jag inte och jag orkar inte. Thailand nästa! Om mindre än ett dygn ligger jag på playan med min bästaste kusin och Ida! YEAH! Eller YEEEEEY! ;)



25212-44

25212-41'

25212-39

25212-43




Igår var Erika här en snabbis och sa hejdå innan jag åker. Idag har Helena varit här och sagt hejdå. Ska tänka på er alla! Nu återstår bara en dusch och lite sista minuten packning. Sen kommer mamma och så åker vi mot Kallax för att sedan landa på Arlanda och sen bär det av mot THAILAND!! :D



"Du är värdefull älskade Sara! Ingen är så som du! Låt ingen säga att du inte duger till, att du inte är värd att älskas för det är bara ren och skär lögn! Du är värd de bästa kärlek och den bästa omtanke som finns! Du är värd det bästa av livet, du är värd de bästa av vänner! Du är en underbar vän! Älskar dig så!".

Gulle! Saknar dig så mycket och jag älskar dig vännen min! Det gör mig lycklig att veta att vi snart syns igen! ÄLSKAR DIG!!

Kommentarer
Postat av: anna

"slutade ut det" haha ;)
Och träningsvärken i benen kan ju faktiskt ha att göra med öset på konserterna :p
VAd kul vi hade, så tråkigt att inte kunna prata om det med dem här hemma! Nu hörs vi inte innan du är i Thailand men jag önskar, ännu en gång, en TREVLIG RESA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback