Vuxen?

Hej och hallå!

Har varit lite dålig på att uppdatera men nu kommer det lite ord direkt från min hjärna.

Idag har jag varit riktigt duktig. Först var jag till tandläkaren. (Hade friska gaddar :D, dvs, inga hål!! :D ) Tecknade en försäkring också så jag betalar en fast summa varje år. Skönt att inte behöva tänka på det. Jag blev förvånad då hon sa "Inga hål". För jag har sagt jättelänge att "Har jag inte hål nu så kommer jag aldrig att ha det". För det har verkligen gjort ont då jag tuggat på en sida. Men det var samma bekymmer som jag klagat på förut jättemånga gånger så jag behöver inte betala nåt. Men jag ska tillbaka nästa vecka så ska hon ta bort nåt hon gjort förut och använda sig av nåt annat. (Förstod inte riktigt,  men tanden var hel iaf, men jag skulle inte behöva betala det) Yes!

Sen var jag duktig och gick till arbetsförmedlingen. Skönt att få veta klart hur allt med a-kassan fungerar även om jag helst skulle vilja slippa det. Men pengar behöver man ju! Iaf, ska dit nästa vecka också för planeringssamtal och sen blir det väl nån basutbildning. Frågade också hur jag skulle göra då jag ska på semester sen i en vecka, och det var inte alls så krångligt som jag har hört att det skulle vara, så det känns skönt!

Sen gick jag till komvux och frågade lite saker om universitet och om demenskursen. Nu måste jag bara fråga facket om jag får studera samtidigt.

Sen mötte jag upp C då hon kom med tåget. Var så kul att se dig igen gumman! <3 En rolig konversation mellan oss kommer här:

C kommer ut från tåget och först går hennes päron och kramar henne sen kommer jag lite längre bak. Och så ser hon mig och så blir det kramkalas. Sen efter ett tag kläckte vi ur oss följande:

S: Du blev jättefin i håret då du färgade det. Supersnyggt!
C: Tack så jättemycket!
tystnad.
S: Det är nu du ska säga att jag också är fin i håret. (skrattar)
(eftersom jag klippte mig igår)
Alla andra skrattar åt oss.  Det är bara jag och C som kan förstå oss på det. Det är så typiskt oss.

Och sen har jag varit på jobbet och jobbat. Nu har jag haft en händelserik dag så jag funderar på att unna mig en liten powernap eller så kan jag gå till Nystrand eller städa eller göra nåt annat vettigt! Men först ska jag nog se om jag ska hitta på nåt med nån kompis. :) Är sugen på det!

Skulle bara vilja ha ett jobb som jag verkligen vill ha och slippa tänka på allting annat. Det är jobbigt att vara "vuxen". - Så mycket att tänka på. Känner att jag måste verkligen börja plugga nästa termin så jag får mig ett fast jobb nån gång med något som jag vill jobba med. Svårt att bestämma sig bara. Och man måste ju tänka på vad det behövs för jobb i framtiden också så man inte utbildar sig och sen står man där med studieskulder upp till axlarna och så får man inget jobb ens.

Nej, det var allt för stunden! Tack för mig!


Kommentarer
Postat av: carro

gumman tack. Du är helt underbar!! finns alltid här för dig. Kram älskar dig

2007-08-22 @ 21:43:53
Postat av: anna

friska gaddar är kanon! seees snart! :DA

2007-08-22 @ 22:59:41
Postat av: Sass

du är duktig du med dina tänder:)
Vuxen är inte alltid så kul, men jag säger alltid att jag inte är vuxen än, då behöver man inte ta så allvarligt på allt, fast de ska man ju ändå göra på ett visst sätt:)
nu är jag trött så jag vet inte riktigt vad jagskriver:) haha.

2007-08-22 @ 23:26:35
Postat av: carro

nä den rostar ALDRIG vännen!

2007-08-23 @ 11:10:39
Postat av: Jenny

tro mig - nu kommer du inte ha några hål förens du tar bort försäkringen . Jag brukar alltid ha ett hål iaf varannat år , men sen ja fixade den där försäkringen har ja inte haft några hål . Undra va d beror på :)

2007-08-23 @ 15:33:46
Postat av: carro

ja det var verkligen längesedan känns det som!! allt bra med dig?? du har du hört nått med universitetet om att flytta från det ena stället till det andra efter ett tag... jag har inte tänkt på det så jag har nite ringt. ta hand om dig Kraam älskar dig

2007-08-30 @ 17:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback