Gör det någonting?

Vissa saker orkar man bara till en viss gräns. När den gränsen spricker, ja då kan inte ballongen, så att säga, flyga längre. Ibland vet man inte om det man gjort är rätt eller fel. Ibland vet man inte vad som är ut eller in. Ibland önskar jag att jag kunde göra saker ogjorda och ibland önskar jag att jag kunde hoppa över ett par steg mot framtiden. Eller varför inte spola tillbaka tiden så man kan ändra historian? Framtiden är ändå oviss. Ingen vet vad morgondagen bär med sig. Idag är nu. Lev idag, i nuet. Se morgondagen som en gåva och igår som historia. Oavsett vad vi gör så fortsätter klockan att ticka, tiden går oavsett vad vi gör åt saken. Gör det någonting om jag lånar en sekund? Ibland känns det som att jag bara vill att tiden ska stanna till för en sekund. Stanna en liten stund, så jag hinner vara med. Vad gör en sekund mer eller mindre? Många sekunder betyder mycket. Varje andetag vi tar ska vi vara tacksamma för. Så gör det någonting om jag lånar en sekund?

Det är inte lätt när det är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback